مشاور وزیر آموزش و پرورش:
تربیت فرایندی تعاملی است/فیلم
اصفهان (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت تربیت فرایندی تعاملی است که بین دانش آموز و معلم رابطه دوسویه و دوجانبه برقرار میکند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا در اصفهان اظهار کرد: «سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۰ تصویب شد و عاملان اصلی این تحول دانش آموزان و معلمان هستند.»
علی پارسانیا در خصوص اجراسازی سند تحول بنیادین خاطر نشان کرد: «گام نخست برای اجراسازی این سند دانستن تربیت است.»
وی گفت: «اگر ما نتوانیم اعتقاد دانش آموز به عبادت خداوند را اصلاح کنیم آن موقع فقط رفتار تبعیدی از دانش آموز میبینیم.»
وی بیان کرد: «پس مدرسه نیاز به تحول بنیادین دارد از این حیث که فقط رفتارسازی نکند و دانش آموز از بن دندان به آن رفتاری که انجام می دهد معتقد باشد.»
پارسانیا در این باره تاکید کرد: «تربیت فرایندی تعاملی است که بین دانش آموز و معلم رابطه دو سویه و دو جانبه برقرار می کند.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: «علاوه بر اتفاق نظر بر مقصد، مسیر رسیدن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و تنها با یک اراده جمعی حرکت هدفمند صحیح صورت میگیرد.»
پارسانیا تصریح کرد: «اگر به ضرورت نیاز وجود مدرسه و تحول بنیادین مدرسه پی ببریم آن موقع انگیزه پیدا میکنیم تا تحول را همه با هم پیش ببریم.»
وی در پایان گفت: «علاوه بر ضرورت نیاز به جمع بندی مشترک ، نیازمند عزم و اراده هستیم تا بتوانیم در مدرسه تحول ایجاد کنیم.»
ارسال دیدگاه