محمد آخوندی در نشست خبری برنامه چهارم شهرداری تهران؛

برنامه چهارم توسعه بر اساس واقعیات تدوین شد

تهران (پانا)- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه بر اساس واقعیات تدوین شد، اظهار داشت تلاش می‌کنیم شهر را به مسیر توسعه برگردانیم.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه چهارم توسعه بر اساس واقعیات تدوین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری تهران گفت: بر اساس ماده ۱۹ نوسازی و عمران، شهرداری مکلف است برنامه‌های پنج ساله را تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر برساند.

وی ادامه داد: به استناد نامه جدیدی که در سال ۱۴۰۱ سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور ارسال کرد، شوراها ملزم به این هستند که برنامه های توسعه را ۴ ساله تدوین کنند تا در همان بازه زمانی که خودشان مدیریت را برعهده دارند، برنامه را تدوین و اجرایی کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: یکی دیگر از اهداف این رویکرد پاسخگو بودن هر دوره مدیریتی نسبت به برنامه بوده، بنابراین برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری تهران با همین رویکرد آماده شد.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه چهارم با تلاش همکاران خدوم شهرداری تهران آماده شده است، گفت: دوستان ما در شهرداری از اردیبهشت امسال مقدمات کار را برای تدوین برنامه شروع کردند، جلسات کارشناسی، کارگروه ها و کمیته هایی در این خصوص تشکیل دادند و در این راه همکاران ما در شهرداری خصوصا افرادی که در این حوزه تجربه داشته اند به ایفای نقش پرداختند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در تدوین این طرح بدون برون‌سپاری از ظرفیت های داخلی به درستی بهره گیری شد، بعد از پنج الی شش ماه کار کارشناسی در شهرداری و آماده شدن نسخه اولیه برنامه طی 60 الی 70 روز گذشته همکاران ما در شورا خصوصا کارشناسان کمیسیون ها بررسی های لازم را انجام دادند و نتیجه آن به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

وی ادامه داد: چهار جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد و پس از اعمال تغییرات لازم برنامه به صحن شورا ارائه و نهایتا به تصویب نمایندگان مردم رسید.

آخوندی اظهار داشت: تلاش ما بر این بود که با توجه به منابع مشخص و محدودی در شهرداری تهران وجود دارد برنامه‌ به شکلی عملیاتی تنظیم شود، مسیر توسعه شهر تهران در چند سال گذشته متاسفانه به دلایل مختلف دچار توقف شد و امروز دوباره می خواهیم به همان سرعت قبلی برگردیم اما این موضوع بسیار سخت و زمانبر است اما با تمام وجود کار خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه را محقق کنیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از رسانه های مدیریت شهری و مجاهدت آنان در عرصه اطلاع رسانی درخواست کرد تا در نظارت بر اجرای دقیق برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری به مدیریت شهری کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار