رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

اولویت بودجه شهرداری برای تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی؛ بودجه 1402 چگونه شفاف شد؟

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص اعتبار 10 هزار میلیاردی در نظر گرفته شده برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بودجه 1402 شهرداری تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اولویت بودجه شهرداری برای تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی؛ بودجه 1402 چگونه شفاف شد؟

محمد آخوندی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه بررسی بودجه مناطق 22 گانه تهران به پایان رسیده و پس از آن بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها و تبصره‌ها آغاز می‌شود، گفت: «در بودجه ارسالی شهرداری نکاتی خوب وجود دارد از جمله اینکه ردیف‌های زیادی برای حقوق و دستمزد در مناطق و شرکت‌ها وجود داشت و این اعداد جمع شدند که به شفافیت بودجه کمک می‌کند و معلوم است که در هر منطقه یا سازمان و شرکت در شهرداری چه میزان حقوق و چقدر اضافه‌کار باید پرداخت شود. در سال‌های گذشته ردیف‌های زیادی در بودجه به این موضوع اختصاص داشته که نیاز هم نبوده و فهم بودجه را برای همه آسان‌تر می‌کند.»

وی ادامه داد: «تلاش شده به نوعی جداول ارائه شود که هر فردی به بودجه مراجعه کند، بداند در این منطقه بخش حقوق چقدر است. چه اعتباری برای هزینه‌های جاری و فعالیت‌های عمرانی در نظر گرفته شده و بخش کمک‌ها، تملک دارای سرمایه به چه میزان است و همه موارد شفاف باشد و در یک جدول خلاصه ارائه شده و بعد به بقیه ردیف‌ها، بست داده شده است.»

آخوندی در پاسخ به این پرسش که چقدر اعتبار 10 هزار میلیاردی که برای خرید ناوگان در حمل‌ونقل در نظر گرفته شده قابل تحقق است با وجود آنکه افزایش دست کم 30 درصدی حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری را در سال آینده خواهیم داشت، گفت:‌ «به عملکرد شهرداری بستگی دارد اما ریل‌گذاری که شورای شهر باید انجام دهد این است که ما حاضر شده‌ایم که از هزینه‌های شهرداری تا جایی که ممکن است کم کنیم و باید صرفه‌جویی کنند و هزینه‌ها در بخش‌هایی که غیر ضروری است کاهش پیدا کند. باید اینها را به بخش حمل‌ونقل اضافه کنیم. تأکید و شرط ما این است که 10 هزار میلیارد فقط برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل باشد.»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد:‌ «زمانی که بودجه مأموریت حمل‌ونقل را اعلام می‌کنید. ممکن است بخشی از آن برای جاری و هزینه و بخشی برای جاهای دیگر مانند حقوق و دستمزد خرج شود اما تاکید شورا این است که این 10 هزار میلیارد صرفاً برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل باشد، یعنی یا باید اتوبوس یا قطار بخرند یا برای برقی کردن خودرو و موتورسیکلت باشد. این‌گونه نیست که این اعتبار صرف سایر ماموریت‌ها در حوزه حمل‌ونقل مانند خط‌کشی معابر شود و آن را در ردیف توسعه حمل‌ونقل بیاوریم زیرا اجازه چنین کاری نداریم. 10 هزار میلیارد در ردیف مخصوص خود قرار می‌گیرد. جلسات در حال برگزاری است که سایر بخش‌ها فشار را تحمل کنند. به این معنی که غیر ضروری‌ها و ماموریت‌هایی که در اولویت‌های شهر برای مردم نیست در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری، شهرسازی و اقتصادی کاهش یابد تا به این بخش اضافه شود.»

آخوندی تاکید کرد: «در بودجه سال 1402 تلاش شد بخش حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر را واقعی ببینیم یعنی برخلاف ممکن سال‌های قبل که حقوق دستمزد به نوعی اعلام شده و بعد وسط سال کم آورده‌اند خط قرمز را گذاشته‌ایم که حقوق دستمزد همه واحد ها باید واقعی دیده شود و هزینه های نگهداشت هم واقعی دیده شود و به اینها دست نزده ایم و در سایر مأموریت ها و عملکرد ها تلاش کرده ایم که بحث ها واقعی باشد تا به آن نتایج بتوانیم برسیم و اجازه نمی دهیم به هیچ حوزه ای ضربه بخورد اما در عین حال این ده هزار میلیارد حتماً باید برای ناوگان هزینه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار