معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

تاثیرگذاری باید اولویت اول فعالیت‌های ما باشد

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که تاثیرگذاری باید اولویت اول فعالیت‌ها باشد، به اهمیت برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران تاکیدکرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرگذاری باید اولویت اول فعالیت‌های ما باشد

پناهعلی حسین زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در گردهمایی معاونین پرورشی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی گفت: امید است امروز که گردهم جمع شده ایم بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت به ویژه مسائل حوزه پرورشی موفق باشیم؛ برگزاری باشکوه برنامه جشن تکلیف دختران استان در مصلی اعظم حضرت امام (ره)بسیار ارزشمند بود آن هم در زمانی که تمامی رسانه های معاند و مخالف سعی داشتند تا با دروغگویی بر طبل بی حجابی بکوبند.

وی افزود: ما توانستیم ۵ هزار دختر نونهال از استان آذربایجان شرقی را همراه با چادر در برنامه جشن تکلیف با حداقل نیروی انسانی و پشتیبانی حاضر کنیم که این امر بدون همکاری همه‌جانبه معاونین و اساتید پرورشی در کلیه ادارات و مدارس میسر نمیشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: به خوبی می‌دانیم که از چندین نظر همچون نیروی انسانی، مربیان و مشاوران پرورشی، فضاهای پرورشی و تجهیزات پرورشی دچار مشکل هستیم و با وجود این مشکلات این چنین توان اجرائی فقط چند دلیل دارد:«یک خداباوری،حرکت جهادگونه، خودباوری و نیت قلبی.» یک کار وقتی قشنگ و موفق است که برای خدا باشد نه خود و در آن شرایط است که نتیجه حاصل خوشایند خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت جشن تکلیف پسران آذربایجان افزود: امیدواریم با همان روحیه، اراده و نیت جشن تکلیف دانش آموزان پسر را جلو ببریم تا بتوانیم اقتدار خود را در تداوم این امر هرچه بیشتر نشان بدهیم که در این راستا کیفیت برنامه های اجرایی معاونت پرورشی بسیار حائز اهمیت است چراکه ما کار کمی بسیار انجام داده و انجام می‌دهیم، البته ردیف برنامه های معاونت هم پر تعداد است اما لازم نیست کیفیت را قربانی کمیت بکنیم، تاثیرگذاری باید اولویت اول فعالیت های ما باشد گاهی اوقات یک نفر می‌تواند یک لشکر بزرگ باشد همانند شهید سلیمانی که در مقابل استکبار جهانی یک تنه و با اندیشه استوار خود ایستاده بود؛ ما اگر کار کیفی انجام داده و نیروی انگشت شمار هم تربیت بکنیم بدون شک نتیجه مطلوب را نخواهیم گرفت.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ماموریت های حوزه پرورشی بر روی دو اصل قرار گرفته است: یک تعمیق باورهای دینی همچون دارالقرآن ها و جشن تکلیف ها، دو تعمیق بر باورهای عمیق انقلاب است که معاونت پرورشی نیز همواره در تبیین آن برای دانش‌آموزان می‌کوشد. دهه فجر بهترین و مناسب ترین زمان برای ایجاد این باور ها است و اگر موفق شویم یقینا نتیجه خوبی خواهیم گرفت و از الان در مناطق خودمان در یک یا چند مدرسه فعالیت های تربیتی خود را شروع می‌کنیم، هدف ما فعالیت تربیتی است نه فعالیت نمایشی؛ با استفاده از این فرصت می‌توانیم به نتیجه برسیم. البته لازم است یادآوری کنیم که در همین حوادث اخیر همین جوانان و نوجوانان مورد حجمه دشمنان خارجی بودند و این مورد هدف قرار دادن کاملا برنامه ریزی شده و هدفمندی شده بوده است.

وی افزود: کشوری که داروی سرطان را در آن تحریم کرده اند، وسایل ماهواره ای و ارتباطی را مانند سیل وارد می‌کنند که امروزه سن استفاده از تلفن همراه را به کودکان رسانده اند، می‌توانم به بازی «همسایه جهنمی »اشاره کنم که هدف این بازی این است که به هر نحوی همسایه خود را آزار دهیم تا پیروز شویم؛ در کجای تربیت مدنی و ایرانی ما چنین چیزی وجود دارد، ما در فرهنگ خود همیشه یاد گرفته ایم کمک حال سالمندان و معلولان باشیم پس این بازی های رایانه‌ای چه تاثیری در پرورش کودکان ما دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار