همایش «عدالت تربیتی در اندیشه امام خمینی ره» برگزار شد

تهران (پانا) - همایش عدالت تربیتی در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و مسوولان استان مرکزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش «عدالت تربیتی در اندیشه امام خمینی ره» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این همایش امروز در شهر خمین (زادگاه حضرت امام خمینی ره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی) برگزار شد که ابتدا عارف‌نیا، معاون موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) ضمن خیر مقدم به میهمانان دقایقی را درباره فضایل و سیرت و اندیشه امام راحل و کلیدواژه‌هایی مانند آگاهی‌بخشی، بیداری، عدالت اجتماعی، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی بیان کرد.

در ادامه مخلص‌الائمه، استاندار استان مرکزی درباره برگزاری هفته فرهنگی بر آستان آفتاب به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و ولادت حضرت امام خمینی ره، بر تقویت مولفه‌های هویتی و تلاش‌های فرهنگیان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی ،معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به برخی کلید واژه‌های مهم مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مانند عدالت تربیتی و آموزشی، بخش‌هایی از کتاب «مواضع ما» که به قلم رهبر انقلاب، شهید بهشتی، شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی را قرائت کرد.

این کتاب اندیشه‌های تربیتی و آموزشی حضرت امام خمینی(ره) و دیگر اندیشمندان در اویل انقلاب است که بر تبعیض قایل نشدن بین دانش آموز روستایی و شهری ، دانش آموز منطقه محروم و دانش‌آموز منطقه برخوردار و برابر بودن نصیب آموزشی در تمام جوانب تاکید شده است.

دکتر لطیفی با اشاره به همین اندیشه‌های حضرت امام راحل، بیانات مقام معطم رهبری و شرایط امروز جامعه این پرسش را مطرح کرد که آیا مدارس ما واقعا اینطور است؟ گفت: حضرت امام به عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تاکید داشتند که در سخنرانی‌های ایشان کاملا مشهود است.

وی افزود: حضرت امام معتقد بودند که عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی از اهداف انبیا بوده است اما در کنار این مسائل تاکید داشتند که فضیلت عدالت و تحقق روح انسانی و تعالی انسان و جامع همه فضایل همین عدالت است. انسان باید نفس خود را به گونه‌ای تربیت کند عدالت شامل 2 بخش تجهیزات و امکانات و ... است و بخش مهم آن تهذیب و تزکیه است. تفاوت حضرت امام خمینی ره و دیدگاه مترقی ایشان در زمینه عدالت تربیتی و آموزشی همین مورد است. باید به جهات معنوی و اخلاقی متربیان توجه شود.

در این همایش تجلیل از برخی دانش‌آموزان، فرهنگیان و تلاشگران عرصه‌های مختلف، اجرای سرود و نمایش کلیپ، پرداختن به آثار وجودی و وجهه‌های مختلف حضرت امام راحل نیز صورت پذیرفت.

دکتر لطیفی در حاشیه این همایش از نگارستان امام خمینی، نمایشگاه و موزه اشیا و وسایل شخصی حضرت امام راحل مانند عبا، عصا، تسبیح و ...، تصاویر ایشان، خانه ابا و اجدادی امام راحل و بیت ایشان، نمایشگاه‌ها و غرفه‌های برپا شده بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار