در دیدار رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مطرح شد؛

آموزش‌وپرورش بیشترین سطح حضور جامعه در دولت و بالعکس را دارد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دیدار وسپس با هیئت همراه از بخش‌های مختلف این سازمان بازدیدکردند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش بیشترین سطح حضور جامعه در دولت و بالعکس را دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی لطیفی با دکتر علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و بازدیدی از بخش‌های مختلف این سازمان داشت.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این دیدار با تأکید بر جایگاه والای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد که منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به آموزش و پرورش در سطح جامعه، جاری و ساری شود.

وی تأکید کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب باید فهم عمومی و فهم نهادهای تاثیرگذار در آموزش و پرورش را متوجه نظام تعلیم و تربیت کنیم.

علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز اظهار داشت: آموزش و پرورش، بیشترین سطح حضور جامعه در دولت و بالعکس را دارد و همه مردم تقریباً با آن درگیر هستند؛ هر رویداد و اتفاقی که در سطح جامعه رخ می‌دهد حاصل کار آموزش و پرورش است و باید به این نهاد مهم و تاثیرگذار توجه ویژه‌ای شود.

قبل از این دیدار و در ابتدای این بازدید دکتر لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و هیئت همراه نشستی را با دکتر محمدجواد جعفریان معاون اسناد و دکتر فاطمه صدر معاون پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی داشتند.

در ابتدای این بازدید دکتر جعفریان ضمن تشریح مختصر فعالیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ماموریت‌های معاونت تحت مدیریت خودش، بر جایگاه مهم نظام تعلیم و تربیت کشور و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در در دنیای امروزی و تسلط فضای مجازی تاکید کرد.

فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش اسناد تاریخی و اسناد اداری، موضوع افزودن اسناد و نسخ به این سازمان، تشریح فعالیت شورای ملی اسناد، ابتکار و توانایی بهره‌گیری از اسناد، گزارشی از اسناد سوء مدیریت در زمان پهلوی به صورت مستند، اسناد حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش و کتب درسی و دیجیتال‌سازی اسناد از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر لطیفی، دسترس‌پذیری اسناد و در اختیار گذاشتن آ‌ن‌ها به علاقه‌مندان و بهره‌گیری عمومی از این کتاب‌ها را مطرح کرد.

محبی، موضوع معیارها و شاخص‌های جمع‌آوری اسناد را مطرح کرد.

قسمت‌های مرمت، مخزن نسخ خطی، کتاب‌های قدیمی، بخش تعلیم و تربیت، میراث مکتوب و نفیس اسناد، بخش مرتبط با مدرسه دارالفنون و دبیرستان البرز، بخش فراهم‌آوری، ضدعفونی، فهرست‌نویسی، طبقه‌بندی، نگهداری، بخش اسناد محرمانه از بخش‌هایی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

دکتر لطیفی را در این بازدید، عبدالله اسدی مشاور رئیس سازمان در امور راهبردی، اکرم عینی، ملاحت نجفی‌عرب، مهدی حاجی و سیده‌فاطمه طباطبایی همراهی ‌کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار