درنشست اولیا و مسئولان مدارس شاهد و طرح پراکنده عنوان شد

رسالت مدارس شاهد تبیین فرهنگ شهادت برفرایند تعلیم و تربیت است

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت مأموریت مهم مدارس شاهد ارتقای کیفیت تحصیلی فرزندان شاهد، آزاده، جانباز و ایثارگر و تبیین اثرگذاری فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت برفرایند تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رسالت مدارس شاهد تبیین فرهنگ شهادت برفرایند تعلیم و تربیت است

سید علیرضا موسوی نژاد در نشست صمیمی با اولیا، مدیران، آموزگاران و رابطان فرزندان شهید مدارس شاهد و طرح پراکنده، اظهار کرد: مهم ترین هدف در ارائه خدمات به فرزندان معزز شاهد، جانباز، ایثارگر و آزاده، علاوه بر ارتقاء کیفیت تحصیلی و فعالیت های آموزشی، توجه به فعالیت های رفتاری و مهارتی این دانش آموزان است.

وی، بر استانداردسازی خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس شاهد تأکید کرد و ادامه داد: هر چند نحوه ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در مدارس شاهد استان مثبت است؛ اما لازمه مطلوب بودن آن استانداردسازی فعالیت ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد در خراسان جنوبی، تصریح کرد: قریب ۹ هزار دانش آموز دختر و پسر شهید، آزاده، جانباز و ایثارگر دوره های مختلف تحصیلی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در همه مدارس به عنوان یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش است که مدارس شاهد به عنوان نماد این مهم هستند، عنوان کرد: به قطع یقین، آثار و نتایج این رویکرد و تلفیق آن با ارزش‌های اجتماعی می‌تواند در فرایند تحصیلی دانش آموزان استان، بعنوان نسل آینده ساز جامعه بسیار موثر باشد.

به گفته موسوی نژاد، در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، خادم شهدا بودن یک افتخار است و همه ما باید در پاسداشت خون شهدا بکوشیم و رهروی شایسته برای آنان باشیم.

مدیر کل بنیاد شهید استان نیز در این مراسم گفت: حرکت پابه پا با فرزندان معزز شاهد در ادوار مختلف زندگی، افتخاری است که به حکم وظیفه نصیب خادمین ایشان در بنیاد شهید خراسان جنوبی شده است.

ابوالفضل نوفرستی، از مدارس شاهد به عنوان آینه تمام نمای نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: تقویت ارتباط و تعامل سازنده دو نهاد تعلیم و تربیت و بنیاد شهید می تواند در ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی دانش آموزان استان نقش بسزایی ایفا کند.

شایان ذکر است در این نشست همسران شهدا، مدیران مدارس و رابطان دانش آموزان شاهد به بیان نقطه نظرات خود در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس شاهد پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار