همیارمشاور دبیرستان طاها تاکید کرد:
نقش پررنگ آموزش و معلمان در جلوگیری از بروز اختلالات و آسیبهایاجتماعی به نوجوانان
قرچک (پانا) - همیارمشاور دبیرستان طاها شهرستان قرچک گفت برای جلوگیری از بروز اختلالات و آسیبهای اجتماعی در نوجوانان، نمیتوان نقش پررنگ آموزش و معلمان را نادیده گرفت.
هستی شهبازی، همیار مشاور دبیرستان طاها شهرستان قرچک، در گفتوگو با پانا گفت: «آسیبهای اجتماعی که اغلب در میان دانشآموزان در محیط مدرسه پرتکرار است، شامل پرخاشگری، نزاع، ترکتحصیل، سرقت، فرار از مدرسه و اعتیاد میباشد؛ منشاء موارد ذکر شده میتواند خانواده، دوستان و رسانه باشد. خانواده تاثیر بسزایی در شکلگیری شخصیت و رفتار دانشآموزان دارد؛ چه بسا بحثهایی در میان خانوادهها وجود دارد، بنظر طبیعی برسد اما به آسیب روحی در فرزندان منجر شود.»
وی افزود: «مباحثی که در خانواده مطرح است، میتواند براحتی به روی دانشآموز تاثیر بگذارد؛ مشکلات مالی پدر و مادر و گفتوگوهایی که در این زمینه دارند باعث سرخوردگی دانشآموز میشود، زیرا با شنیدن این گفتوگوها ذهنش آسیب میبیند، و میداند اگر که به چیزی نیاز پیدا کند فراهم شدنی نیست و همین باعث منزوی بودن دانشآموز در مدرسه میشود.»
همیار مشاور دبیرستانطاها اظهار کرد: «هر خانواده سلیقه فکری متفاوتی دارد؛ این طرز فکر همراه با دانشآموزان به محیط مدرسه میآید و ممکن است دانشآموز تحت تاثیر آنها قرار بگیرد و ذهنیت سایر دانشآموزان نسبت به آن عقاید متغیر باشد و باعث بروز اختلالات فکری و رفتاری شود، که نتیجه آن پرخاشگری و بروز مشکلات در تحصیل است.»
شهبازی در خصوص روشهای جلوگیری از بروز این اختلالات، افزود: «آموزشوپرورش و معلمان، میتوانند نقش موثری در جلوگیری از اختلالات روانی دانشآموزان داشته باشند؛ برای مثال اجرای برنامههای تربیتی و اخلاقی را در دروس دانشآموزان قرار دهند و جلسات مشاوره و گفتوگو با والدین داشتهباشند، تا با تبادل نظرات مقابله با این امره مهم نهادینه شود.»
همیار مشاور دبیرستان طاها در پایان خاطرنشان کرد: «امروزه رسانه یکی از عاملهای آسیباجتماعی در دانشآموزان است و متاسفانه دانشآموزان بیش از هر چیز دیگری با رسانه در ارتباط هستند. رسانه میتواند، آثار مخرب یا در عین حال آثار مطلوبی داشته باشد که استفاده درست از رسانه ملزم به یک ذهنیت سالم و آموزشکافی برای نسل جوان است.»
دانشآموز خبرنگار: ستایش غلامحسیننژاد
ارسال دیدگاه