مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها در البرز تسریع یابد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها با هدف ارائه محتوای آموزشی و تربیتی مناسب و نظارت بر این مراکز در استان باید تسریع یابد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها در البرز تسریع یابد

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز روز سه شنبه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان البرز، با اشاره به اینکه کودکستانها باید برای ادامه فعالیت از آموزش و پرورش مجوز بگیرند، اظهارکرد: این اقدام در راستای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف آماده سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه های ذیربط در دستور کاری قرار گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش یادآوری کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

حجرگشت تصریح کرد: از تاریخ تاسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل ها و مقررات، تمامی مهدهای کودک، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکزنگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی عنوان کرد: ماموریت این سازمان، سیاست‌گذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است که تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

حجرگشت ادامه داد: اقدامات وزارتخانه ای در زمینه ارتقای کیفیت کودکستان‌ها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: تاکنون ۲۸۱ درخواست برای صدور مجوز از سوی موسسان کودکستاههای فعال در استان به آموزش و پرورش البرز داده شده است که لازم است با هماهنگی داخلی و وزارتخانه ای زمینه سرعت بخشی در صدور مجوز کودکستاها در استان فراهم شود.

وی بیان کرد: ماموریت این سازمان، سیاست‌گذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.

حجرگشت در پایان تاکید کرد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار