موفقیت نویسنده سمنانی در رقابت جایزه ادبی جلال آل احمد

سمنان (پانا) - رمان «صور» نوشته «حسنیعلی جعفری» نویسنده سمنانی در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش رمان و داستان بلند شایسته تقدیر شناخته شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت نویسنده سمنانی در رقابت جایزه ادبی جلال آل احمد

پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «مستندنگاری» و «نقد ادبی» با معرفی و تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

در بخش رمان و داستان بلند پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، هیات داوران، اثری را برگزیده ندانست، ولی اثر صور نوشته حسینعلی جعفری از انتشارات سروش و عزرائیل نوشته نیما اکبرخانی از کتابستان معرفت را شایسته تقدیر شناخت.

رمان صور در اولین دوره جایزه جهانی ادبیات فلسطین در بیروت نیز در بخش رمان بزرگسال به عنوان برگزیده دوم انتخاب شده بود.

«صور» روایت ابوخالد پیرمرد فلسطینی است که می‌خواهد در ایام اربعین عازم کربلا باشد. او از قدس حرکت می‌کند و می‌خواهد در این راه‌پیمایی عظیم شرکت کند. نویسنده در این کتاب در تلاش است گذشته فلسطین را به تصویر بکشد. داستان ابوخالد طوری سپری می‌شود که علاوه بر گذشته فلسطین و اوضاع و احوال این کشور، پلی میان این کشور و شهر مقدس کربلا ایجاد شود.

کتاب «صور» در ۳۶۲ صفحه نگارش شده و به چاپ دوم رسیده است.

حسینعلی جعفری متولد ۱۳۴۷ نویسنده استان سمنان دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی و مدرس دانشگاه است.

«الو…لیلی!»، «دقیقاً نیمه شب»، «افرا»، و «ساعت‌ها همه خوابند»، از دیگر آثار این نویسنده است. رمان خواندنی «افرا» اثر این نویسنده شاخص در سمنان به همت حوزه هنری استان سمنان منتشر شده است.

کتاب «من سرباز هخامنشی بودم» توانست در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در بخش داستان کوتاه به مقام اول دست پیدا کند.

کتاب «ساعت‌ها همه خوابند» در نهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور در بخش ادبیات داستانی بزرگسال و با موضوع آزاد از میان ۴۳ مجموعه داستان کوتاه، عنوان اثر برگزیده را به دست آورد و همچنین در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری نیز در بخش داستان کوتاه به مقام سوم دست یافت.

اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در تالار وحدت تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از مسئولان وفعالان فرهنگ و ادب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار