دبیر ستاد کشوری پویش هیس طوری مطرح کرد؛

پویش هیس طوری، ماجراجویی شگفت‌انگیز ویژه دهه هشتادی‌ها

سمنان (پانا) - دبیر ستاد کشوری پویش هیس طوری با بیان اینکه پویش «هیس طوری»، یک ماجراجویی شگفت‌انگیز ویژه دهه هشتادی‌ها است، گفت پویش «هیس‌طوری» را که سرچ کنید، مقابلتان یک صفحه خوش رنگ و لعاب باز می‌شود جهت ماجراجویی. یک ماجراجویی در دل تاریخ که این بار فاتحانش دهه هشتادی‌ها هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش هیس طوری، ماجراجویی شگفت‌انگیز ویژه دهه هشتادی‌ها

مهدی شریفی، در نشست تخصصی کمیته اجرایی پویش کتابخوانی هیس طوری در استان سمنان در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، به منظور اجرای موثر طرح هیس طوری و بهره مندی از ظرفیت های موجود، با اشاره به اهمیت برگزاری این پویش که ویژه نوجوانان در کشور است، افزود: پویش هیس طوری که با هدف مطالعه و کنشگری نوجوانان در برابر سرگذشت جهان و تاریخ استعمار در حال برگزاری است، با استقبال خوبی از طرف جامعه هدف این پویش رو به رو شده است.

وی با یادآوری اهداف پویش «هیس طوری» به عنوان یک مسابقه ملی کتابخوانی برای دهه هشتادی‌ها خاطرنشان کرد: این پویش با هدف آگاهی نوجوانان با تاریخ ۴۰۰ ساله استعمار تا حدود ۸۰ سال اخیر برنامه ریزی شده و هدف از آن، افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان و درک بیشتر آنان از حوادث تاریخی معاصر است.

دبیر ستاد کشوری پویش هیس طوری، با بیان اینکه اپلیکیشن شاد، تلویزیون و مدرسه بالاترین آمار را در نحوه آشنایی دانش آموزان با پویش هیس طوری به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: تا امروز درصد شرکت کنندگان و کنش گری دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر بیشتر بوده است.

شریفی مجموع کنش‌های انجام شده در پویش هیس طوری را نیز مورد بررسی قرار داد و اظهارکرد: در این پویش نوجوانان پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کرده و اقدام به کنشگری در چهار قالب ساخت پادکست یا عکس‌نوشته، نقاشی کمیک و تصویرسازی و نظر کارشناسی کرده و برداشت خود از کتاب‌ها را در قالب هنری به نمایش می‌گذارند.

وی همچنین موضوعات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مطرح کرد و گفت: ما با ۲۰ موضوع و با تولید بیش از ۵۰۰ محتوای ویژه و اختصاصی در تمامی شبکه‌های اجتماعی با آدرس hisstori_ir میزبان نوجوانان هستیم.

دبیر ستاد کشوری پویش هیس طوری ادامه داد: این ۲۰ موضوع از همه‌جای تاریخ حرف می‌زند؛ از قصه‌های افراد مشهور ضد استعمار گرفته تا معنای لغت‌های مرتبط با استعمار و بریده‌ استنداپ کمدی‌ها درباره استعمار، سخنرانی‌های رهبران ضداستعماری، موزیک‌ویدئوهای ضد استعماری، سلسله پست‌هایی درباره داستان‌های شنیده نشده یا کم‌تر شنیده شده از استعمار را منعکس می‌کند.

شریفی افزود: برخی از محتواهای تولید شده بیش از ۲ میلیون بار توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده است که این نشان دهنده استقبال دانش اموزان از موضوع پویش هیس طوری و محتواهای تولید شده با این موضوع است و امیدواریم این پویش به هدف نهایی خود دست پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش مدارس در استقبال و شرکت بیشتر دانش آموزان در این پویش گفت: این پویش ملی کتابخوانی از سوی آموزش و پرورش با مشارکت حوزه هنری، سازمان دانش آموزی و تشکل‌های فعال در حوزه دانش‌آموزی کشور در حال برگزاری است و انتظار داریم مدارس در معرفی این پویش فعال‌تر عمل کنند.

دبیر ستاد کشوری پویش هیس طوری در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش هیس طوری می توانند از طریق آدرس www.hisstori.ir به این ماجراجویی میلیاردی بپیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار