مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» گامی موثر در راستای جهاد تبیین دانش‌آموزان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» گامی موثر در راستای جهاد تبیین در دانش آموزان دهه هشتادی است، گفت پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» با شعار «یک ماجراجویی شگفت‌انگیز به هزار توی تاریخ» برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۸۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» گامی موثر در راستای جهاد تبیین دانش‌آموزان است

عادل خالقی، در نشست تخصصی کمیته اجرایی پویش کتابخوانی هیس طوری در استان سمنان در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، به منظور اجرای موثر طرح هیس طوری و بهره مندی از ظرفیت های موجود، افزود: دانش آموزان دهه هشتادی می‌توانند از طریق اپلیکیشن شاد و یا سایت پویش به آدرس http://Hisstori.ir در این پویش ثبت نام کرده و با دانلود کتب ذکر شده در مسابقات متنوع آن شرکت کرده و از جوایز آن بهره مند شوند.

وی با عنوان این مطلب که پویش "هیس طوری" می‌خواهد با بچه‌های دهه هشتادی سرکی به تاریخ بکشد و ببیند کجای تاریخ به بیراهه رفته و چراغ‌هایش خاموش شده است، تصریح کرد: هیس طوری در واقع فقط یک پویش کتابخوانی و گشت و گذار ساده در دل تاریخ نیست؛ بلکه می‌خواهد با کمک دهه هشتادی‌ها نگذارد چراغ تاریخ را عده ای ناشناس به دلخواه خاموش کنند و چیزی از حقیقت را در دالان‌های تو در توی زمان پنهان کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان، اولین استانی است که تمام مسئولین کمیته اجرایی پویش در استان را به شکل ستادی گرد هم آورده تا در راستای جهاد تبیین دانش آموزان استان، قدم های مبارکی برداشته شود، اظهار کرد: در قالب این پویش، قرار است در این دورهمی شاد و پرهیجان، نوجوانان یاد بگیرند همیشه تاریخ آن گونه که بعضی‌ها می‌خواهند روایت می کنند، نیست؛ بلکه مواردی به عمد جا می‌ماند که باید آنها را کشف کرد.

خالقی با بیان اینکه پویش کتابخوانی هیس طوری ویژه نوجوانان با هدف مطالعه و کنشگری نسبت به دســتاوردهای جمهــوری اســلامی ایــران، سرگذشت جهان غرب و امریکا و تاریخ استعمار به نســل امــروز است، گفت: پویش هیس طــوری، عنــوان یــک مســابقه ملی کتابخوانــی برای دهه هشتادی‌ها است تا با مطالعه مجموعه 15 جلدی کتاب های مهدی میرکیایی با عنوان «سرگذشت اســتعمار» با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه گروه هدف شرکت کننده در این پویش در استان سمنان 90 هزار نفر درنظر گرفته شده است، بیان کرد: با این وجود به دنبال شرکت کلیه دانش آموزان استان در این پویش ارزشمند هستیم تا فضای مثبتی در سطح مدارس استان شکل گرفته و دانش آموزان هم در سیر کتابخوانی افتاده و هم حس هیجان آنان به شکل مثبت، صورت گرفته و در نهایت نیز با تاریخچه استعمار در کل جهان آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: این کتاب ها روایتی کامل و خواندنی درباره تاریخچه استعمار در کل جهان اســت؛ اینکه قدرت های بزرگ جهان چه پیشینه ای دارند و دست به غارت چه سرزمین هایی زده اند. پویش هیس طوری توصیف گر و روایت روانی از تاریخ 400 ساله استعمار تا حدود 80 سال اخیر است. در این کتاب ها به ماجراهایی که پدیده شوم استعمارگری در تمام مقاطع جهان رقم زده، اشاره شده است.

خالقی با بیان اینکه انتخاب نام پویش هیس طوری برگرفته از هیستوری در انگلیسی به معنای تاریخ و به فارسی ترکیب دو واژه هیس و طوری است، اظهار کرد: در این پویش، نوجوانان پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کرده و اقدام به کنشگری در چهار قالبِ ساخت پادکست یا عکسنوشت، نقاشی کمیک و تصویرسازی و یا ارائه نظر کارشناسی می کنند و اینگونه برداشت خود از این کتاب ها را در قالب هنری به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف شرکت کننده در این پویش، نوجوانان دهه هشتادی 11 تا 19 ساله هستند، گفت: یکی از اهداف اصلی این پویش، آشنایی نسل جدید با انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و جبهه ضد امپرالیسم است؛ به همین خاطر شعار «هیس طوریتو پاک کن» برای این پویش انتخاب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: برای جلب مشارکت نوجوانان و تشویق آنان به کتابخوانی ‌نیز جوایزی از جمله لپ تاپ، گوشی و هندزفری و … در نظر گرفته شده است. ۵۰ نفر اول از نظر امتیازی بدون قرعه کشی از ۴۰ تا ۵ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند. از نفر ۵۱ به بعد نیز تا سقف ۵ میلیارد تومان جایزه در نظر گرفته شده است. همچنین نوجوان می‌تواند سکه‌های را که در این پویش جمع آوری کرده اند را در باشگاه هیس طوری خرج کرده و یا در قالب کد تخفیف‌هایی که تعبیه شده در مراکز فرهنگی، ورزشی و سرگرمی مانند استخر و کتابخانه و اتاق فرار و فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.

گفتنی است؛ پویش هیس‌طوری توسط آموزش و پرورش با مشارکت حوزه هنری، سازمان دانش آموزی و تشکل‌های فعال در حوزه دانش‌آموزی کشور در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار