مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت گاز اعلام کرد

پایداری شبکه گاز در شمال غرب و غرب کشور

تهران (پانا)- مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد در مناطق شمال غرب و غرب کشور هیچگونه افت فشار و قطعی گازی رخ نداده و شبکه کاملا پایدار است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پایداری شبکه گاز در شمال غرب و غرب کشور

مسلم رحمانی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به ورود جبهه هوای بسیار سردی که طی ۱۰ روز اخیر روی پهنه کشور ایران حاکم شده، بیش از ۱۰ استان از استان‌های کشور میانگین دمای مرکز استان پایین‌تر از منفی ۱۰ درجه سانتیگراد را می‌گذرانند و ۲۶ استان زیر صفر درجه که این اتفاقی نادر در ۱۰ سال اخیر است.

وی افزود: ماندگاری این هوای سرد هم مزید علت شده و در تعدادی از استان‌ها، این اتفاق همراه با افزایش مصرف گاز بود که سبب شد در برخی از مناطق در سرشاخه‌های گازرسانی در شمال کشور و شمال شرق کشور با افت فشار گاز مواجه باشیم، با وجود این با تمهیداتی که دیده شد و کمک و همراهی مردم ایران که به‌ویژه در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) اتفاق افتاد، ما دو روز پیش نزدیک به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز مصرف داشتیم که روز پیش از آن تا ۲۸ میلیون متر مکعب شاهد کاهش مصرف بودیم.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با وجود این با مصرف زیاد در سرشاخه‌ها به‌ویژه در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران با افت فشار روبه‌رو بودیم، در شهرهای سرشاخه خطوط انتقال ما برخی از این مناطق که افت فشار داشتیم بعضی از محله‌های این شهرها قطعی گاز داشتند.

رحمانی گفت: اکنون با توجه به این بار مصرف زیادی که روی شبکه است، با همت همه همکاران در صنعت نفت، در بخش بالادست، خطوط انتقال و توزیع ما مشکلی در مرکز و شمال غرب ایران نیست به این معنا که با وجود اینکه در غرب و در شرق کشور دمای منفی ۲۸ درجه داشتیم، اما در غرب هیچ مشکلی از نظر گازرسانی نداریم.

وی تأکید کرد: در برخی از خبرها آمده بود که آذربایجان شرقی و چند شهر دچار مشکل شده و قطعی گاز اتفاق افتاده، بنده در اینجا تکذیب می‌کنم ما به هیچ‌وجه در مناطق شمال غرب و غرب کشور افت فشار و قطعی گازی نداشتیم و شبکه کامل پایدار بوده و گازرسانی به‌موقع انجام می‌شود و مردم این منطقه هیچ نگرانی از این موضوع نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار