در گفت‌وگو با پانا:

قاسم دهنوی: ثبات پرسپولیس بهتر از دیگر مدعیان است

مثل محمد عمری، پدیده زیاد داریم/دلالی پدر فوتبال ایران را درآورده است

تهران (پانا) - بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است ثبات سرخپوشان بهتر از مدعیان دیگر لیگ برتر بوده و این می‌تواند برگ برنده آنها در گرفتن جام شود.

کد مطلب: ۱۳۳۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قاسم دهنوی: ثبات پرسپولیس بهتر از دیگر مدعیان است

امجد عبدی - قاسم دهنوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت لیگ فوتبال ایران گفت: «تا زمانی که این فوتبال و این لیگ بدون تماشاگر برگزار شود، دنبال کیفیت نباشید. الان از آنجایی که همه به نوعی ناراحتی و غم در دل دارند، بهترین کار این است که حداقل آنهایی که با رفتن به ورزشگاه دلشان شاد می‌شود و باعث لبخندشان می‌شود، بتوانند بازی‌های تیم محبوبشان را از نزدیک ببینند. متاسفانه شور و اشتیاق را از هواداران فوتبال گرفته‌اند و بازی‌های رسمی مثل تمرین برگزار می‌شود. هیچ شور و هیجانی نیست. بازیکن همان‌طور که در فضای سوت و کور تمرین می‌کند، در چنین فضایی هم بازی رسمی می‌کند. مشخص است که با این شرایط نمی‌تواند آن کیفیت را داشته باشد و جذابیتی برایش ندارد.»

وی افزود: «جامعه نیاز به شادی دارد. الان چه پرسپولیس، چه استقلال و چه سپاهان حتی وقتی می‌برند هم خوشحال نیستند. این‌طور فوتبال بازی کردن به خود بازیکن هم نمی‌چسبد. مشخص است که بازیکنان کیفیت خودشان را از دست می‌دهند و لیگ هم افت می‌کند. روز به روز شرایط لیگ بدتر می‌شود. الان بهترین موقع لیگ است که باید تماشاگر بیاید و جو را مهیج کند. الان اگر بازی‌های استقلال و تراکتور در حذفی و لیگ تماشاگر داشت، چقدر زیبا می‌شد؟ مطمئن باشید تا چند روز حرف این بازی بود اما انگار چنین بازی‌ای برگزار نشده است.»

بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: «نبود تماشاگر یکی از دلایل مهم بی‌کیفیت بودن لیگ است. درست است هواداران پیگیری می‌کنند و نتایج را می‌بینند ولی اهمیتی برایشان ندارد. این قدر مشکلات ریز و درشت دارند که فوتبال اولویتشان نیست. بازیکن برای چه چیزی می‌خواهد بازی کند؟ فکر می‌کنم الان وقتی کسی آنها را نمی‌بیند، فقط تنها انگیزه‌شان این است که به خاطر قرارداد بازی می‌کنند. این بازیکنان با تماشاگران و تشویق‌های‌شان می‌توانند توانایی‌های خودشان را نشان دهند. الان بالای ۵۰۰ بازی در لیگ برتر است که داریم بدون تماشاگر می‌بینیم. به قول جواد نکونام بهتر است لیگ را تعطیل کنند تا زمانی که مشکل ورود تماشاگر را حل کنند. کشورهای همسایه ما روزبه روز پیشرفت می‌کنند و ما از تیم‌های درجه سوم هم عقب افتادیم.»

قاسم دهنوی گفت: «به جای اینکه قدر اسطوره‌های خود را بدانیم، در تلویزیون و صدا و سیما علیه آنها حرف می‌زنیم و قصد تخریب‌شان را داریم. اما باور کنید مردم پشت هرکس باشند، کسی نمی‌تواند تخریبش کند. علی دایی برای این مردم زحمت کشیده و دلشان را شاد کرده است. پس محبوب مردم است و همه مردم ایران دایی را دوست دارند. کسی نباید به خودش اجازه توهین به هیچ کس دیگر را بدهد و باعث ایجاد تفرقه و کینه‌ورزی شود.»

وی تاکید کرد: «الان مدعیان لیگ برتر معلوم نیستند اما پرسپولیس نسبت به دیگر رقبایش، ثبات بهتری دارد و این برگ برنده آنها برای قهرمانی است. الان البته کمی پرسپولیس در خط جلو مشکل دارد. البته معتقدم چون لوکادیا را گران خریدند، این قدر بزرگش کردند. وگرنه او ۶ گل زده که ۴ گلش از روی نقطه پنالتی بوده است. متاسفانه دلالی باعث شده فوتبال ایران به این روز بیافتد. تازمانی که شایسته‌سالاری نباشد، همین است. واقعا لوکادیا شرایط اینجا را نمی‌دانست؟ او بهانه آورد و رفت و تا قران آخر پولش را هم می‌گیرد. الان محمد عمری پدیده شده است اما ما در ایران خیلی از این پدیده‌ها داریم که دیده نمی‌شوند. دلالی پدر فوتبال ایران را درآورده است. مگر رادوشویچ چه خدمتی به فوتبال ایران کرد که باید این همه پول بگیرد؟ اینها کار دلال‌هاست که باعث این همه هزینه گزاف و بدون بازدهی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار