رئیس مجمع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی:

جشنواره ملی معرفی مفاخر برنامه ای موثر در جهت تقویت و تحکیم هویت ملی و اسلامی دانش آموزان است

تبریز (پانا)-رئیس مجمع اعضا و مربیان استان آذربایجان شرقی،جشنواره ملی معرفی مفاخر را برنامه ای موثر در جهت تلاش برای تقویت و تحکیم هویت ملی و اسلامی دانش‌آموزان با رویکرد دانش‌آموز محوری و در جهت هویت‌یابی کار آمد و صحیح دانش‌آموزان با شناساندن مفاخر و مشاهیر تمدن‌ساز اسلامی به عنوان الگو، در مقابل نفوذ و تاثیر الگوهای کاذب و پوشالی سایر فرهنگ ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی معرفی مفاخر برنامه ای موثر در جهت تقویت و تحکیم هویت ملی و اسلامی  دانش آموزان است

حمید ضرغامی در گفت و گو با پانا بیان کرد: در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی و ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، در این طرح ملی معرفی مفاخر، دانش آموزان نواحی و مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی همپا با دانش آموزان سراسر کشور با هدایت و راهنمایی های مربیان خود در مدراس، در مورد سرگذشت و فعالیت ها و نقش الگویی مفاخر و مشاهیر بومی منطقه خود که توسط سازمان دانش آموزی تایید و معرفی شده اند، تحقیق و پژوهش هایی را انجام می دهند و یافته های خود را در قالب های مختلف روایت گری، هنر های نمایشی،فعالیت های مجازی، اینفو گرافی و... ارائه می دهند و پس از بررسی و ارزیابی آثار و فعالیت های منتخب مدارس شهرستان ها به استان معرفی شده و از میان آن ها آثار و فعالیت های منتخب جهت حضور در نمایشگاه ملی در تهران انتخاب می شوند.

وی با اشاره به نقش الگو، در جریان تربیت صحیح دانش آموزان،افزود: یکی از اهداف این جشنواره ملی، آشنا کردن دانش آموزان با مفاخر و مشاهیر و شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی، دینی و... شهر ها و مناطق مختلف کشور است که غالباً ناشناس مانده اند و می توانند به عنوان الگویی کارآمد و مناسب جایگزین الگو های کذایی و پوشالی شوند که تربیت صحیح دانش آموزان را تحت الشعاع قرار می دهند.

وی تاکید کرد:اعضاء و مربیان سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی با تمام توان و ظرفیت خود در اجرای هر چه بهتر و با کیفیت این جشنواره فاخر ملی تلاش خواهند کرد تا نقش موثر و مطلوبی در جریان تربیت دانش آموزان این مرز و بوم داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار