رئیس سازمان دانش آموزی استان خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی معرفی مفاخر به روایت دانش آموز در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره ملی معرفی مفاخر به روایت دانش آموز در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره ملی معرفی مفاخر به روایت دانش آموز در آذربایجان شرقی

صمد علیزاده در گفت و گو با پانا از برگزاری جشنواره ملی معرفی مفاخر به روایت دانش آموز خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای رسالت فرهنگی، تربیتی و اجتماعی سازمان دانش آموزی در امر آموزش مهارت های اجتماعی و معرفتی که عینیت بخش ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که شناخت افتخارات ملی را از اولویت های جوان و نوجوان امروز می داند برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره بیان کرد: با اجرای این جشنواره، فرهیختگان عرصه های مختلف فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی در گذشته و حال معرفی و زندگی نامه عالمان متفکر که در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی منشاء اثر بوده اند توسط دانش آموزان تهیه شده و انتشار می یابد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه در قالب این جشنواره مجامع تحقیق و نمایشگاه جهت نمایش آثار برگزیده از مفاخر تمدن ایرانی اسلامی در سطح ملی برگزار می شود، ادامه داد: تلاش برای ارتقاء هویت اعتقادی و تقویت و تحکیم هویت ملی دانش آموزان و الگو سازی برای نسل آینده ساز جامعه از دیگر اهداف مهم جشنواره ملی معرفی مفاخر هستند.

علیزاده گفت: همزمان با سراسر کشور شیوه نامه جشنواره ملی معرفی مفاخر به روایت دانش آموز به نواحی و مناطق و مدارس استان ارسال شده و دانش آموزان می توانند آثار روایتگری خود از معرفی فرهیخته منتخب که پیرامون ایشان تحقیق و پژوهش انجام داده را در قالب فیلم HD حداکثر 5 دقیقه به سازمان دانش آموزی نواحی و مناطق ارسال کنند.

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند در تهیه فیلم معرفی مفاخر از تمامی ظرفیت ها مانند اینفوگرافی، انیمیشن، موشن گرافی و اسلاید و سایر خلاقیت های هنری و بصری استفاده کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان با تاکید بر این که اسامی فرهیختگان مورد روایت دانش آموزان باید توسط منطقه تائید شود، ادامه داد: نواحی و مناطق آثار منتخب را بر اساس 15شاخص اعلامی در فرم داوری به ستاد مرکز جشنواره استان در سازمان دانش آموزی تا 16 بهمن ماه سال جاری ارسال می کنند.

علیزاده گفت: آثار دریافتی در سطح استان داوری شده و به نفرات منتخب جوایزی اهدا می شود و جهت داوری و انتخاب نهایی به منظور شرکت در جشنواره ملی که به شکل نمایشگاهی برگزار می شود به سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ارسال می گردد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل بسیار خوب در استان آذربایجان شرقی، انتظار می‌رود دانش آموزان استان با همکاری مربیان و معلمان خود در این جشنواره حضور فعال و مؤثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار