سرگروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی آموزش و پرورش رودهن:
ارتقای کیفیت فعالیتهای پرورشی، نقطه عطف تاثیر و تغییر رفتار مفید در دانشآموزان است
رودهن(پانا) - سرگروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی در آموزش و پرورش رودهن، ارتقای کیفیت فعالیتهای پرورشی در ابعاد مختلف تربیت تمامساحتی در مدارس را نقطه عطف اثرگذاری و تغییر رفتار مفید در دانشآموز برشمرد.
سکینه آقایاری، سرگروه کیفیتبخشی آموزش و پرورش رودهن در گفت وگو با پانا مطرح کرد: «مدارس لازم است در ایام مناسبتی، مذهبی و ملی بسیار فعال و خلاق عمل کنند، دانشآموزان وقتی در مدرسه با این موقعیتها مواجه میشوند ناخودآگاه در مسیر تربیت آموزههای مورد نظر تربیتی پیرامون مسائل مذهبی، اجتماعی و ملی قرار میگیرند و آموزش میبینند، وقتی در مدرسه مراسمهای گوناگون با تنوع و خلاقیت برگزار میشود و دانشآموز مشارکت میکند؛ این بستر بسیار اثرگذار، فراهم میشود، بنابراین این فرصت تربیتی باید به نحو احسن مورد استفاده مربیان پرورشی قرار گیرد و از آن نگذرند.»
وی افزود: «مربیان و معاونین پرورشی رودهن در انجام فعالیتهای پرورشی بسیار پیگیر و فعال عمل کرده، به نحوی که با یک مشاهده سطحی میتوان شاهد حضور و فعالیت پررنگ مربیان و معاونان منطقه در عرصه پرورشی مدارس بود، در زمینههای مختلف قرآنی، دینی، فرهنگی و هنری بسیار تلاش میکنند تا بتوانند اثرگذار بوده و تغییر ایجاد کنند، با شور و هیجان و نوآوری در تلاش هستند فرایند جذب و مشارکت دانشآموزان را افزایش داده و بازدهی تربیتی مدارس را بیشتر کرده و ارتقا دهند.»
آقایاری در توضیحات بیشتر عنوان کرد: «کیفیتبخشی بخش ویژه و تخصصی فعالیتهای پرورشی است که در برنامههای پرورشی به عنوان نبض فعالیت مدارس باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت یعنی ارتقای خلاقیتهای ویژه و کارآمد، تنوعها و جذابیتهای خاص و پرمخاطب، مشارکت فعال دانشآموزان، ارتباط صمیمانه و متقابل مربی با دانشآموز و تمام این موارد و موارد دیگر زیرمجموعههای کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی در مدارس است که مفید است و لازم است مورد بررسی، تحلیل، طراحی و اجرا قرار گیرد تا در نهایت شاهد تغییر رفتاری و شخصیتی مثبت و مفید در دانشآموز باشیم، در واقع همین امر هدف کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی است که امیدبخش جامعهای رشدیافته شخصیتی، اخلاقی، متعهد، مسئول، ملی و دینی، بافرهنگ و اجتماعی میتواند در آینده باشد.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه