۲۶دی، آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در خراسان جنوبی؛

پیش‌بینی سنجش ۱۸ هزار کودک در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت سامانه نوبت گیری طرح سنجش از بیست و چهارم دی‌ماه جاری فعال شده و طرح سنجش به طور رسمی در استان از ۲۶ دی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی سنجش ۱۸ هزار کودک در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در نشست توجیهی، آموزشی ۶۰ نفر از آزمایندگان آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، مراقب سلامت و مسئولین پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان وپیش دبستان، اظهار کرد: مراکز اختلالات ۱۲ منطقه به عنوان پایگاه های دائمی سنجش فعال می شوند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد مدیران آموزش و پرورش شهرسـتان ها به منظور شناسایی و مداخلات به هنگام آموزشی و توانبخشی، اطلاع رسانی لازم برای ثبت سریع اطلاعات نوآموزان جامانده سنجش بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبسـتانی در سامانه به مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و اولیای دانش آموزان را بعمل آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که اولیا می توانند از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به نوبت گیری کنند، عنوان کرد: با توجه به آمار متولدین نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶، پیش بینی می شود، ۱۸هزار نوآموز پیش دبستانی، در مهر سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول شوند که تا پایان خرداد سال آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به رایگان بودن تعرفه نوآموزان عشایری، اذعان کرد: تعرفه نوبت گیری برای سایر دانش آموزان مبلغ ۶۰ هزار تومان است که از طریق درگاه الکترونیکی قابل پرداخت است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی از استقرار یک پایگاه سنجش کودکان بدو ورود در منطقه دستگردان خبر داد و تأکید کرد: انتظار می رود، مدیران مناطق ضمن نظارت بر نحوه عملکرد پایگاه های سنجش، نسبت به تامین فضای استاندارد و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز آموزشی- توانبخشی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار