هیس‌طوری ماجراجویی شگفت‌انگیز ویژه هشتادی‌ها

کرج (پانا)- پویش هیس‌طـوری عنوان یــک مسابقه ملی کتابخوانی برای دهه هشتادی‌هاست تا با مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی کتاب‌های مهدی میرکیایی با عنوان «سرگذشت استعمار» با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
هیس‌طوری ماجراجویی شگفت‌انگیز ویژه هشتادی‌ها

پویش هیس‌طوری با شعار «هیس‌طوریتو پاک کن!» توصیف‌گر و روایتی از تاریخ ۴۰۰ ساله استعمار تا حدود ۸۰ سال اخیر است؛ در این کتاب‌ها به ماجراهایی که پدیده شوم استعمارگری در تمام مقاطع جهان رقم زده، اشاره شده است و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ ساله با عضویت در این پویش ضمن مطالعه کتاب و اطلاع از گوشه‌های تاریک تاریخ می‌توانند برنده جایزه‌های میلیونی این ماجراجویی هیجان‌انگیز باشند.

هیس‌طوری همان تاریخ 400 ساله‌ای است که غرب با غارتگری، ظلم، کشت و کشتار و رسیدن به ثروت، سعی کرد به سلطه‌گری در جهان بپردازد و امروز با آگاهی از آنچه که بر سر ملت‌ها آورده، تاریخ را سرکوب می‌کند و می‌گوید هیس! کسی تاریخ را نخواند و صدایش را در نیاورید.

این پویش به دنبال استفاده از زبان هنر و کتاب برای آگاهی بخشی و تغذیه فرهنگی قشر نوجوان از تاریخ استعمار و کتاب های ترجمه شده است، اکنون فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌های غرب منجر به گرایش نسل دهه 80 به فرهنگ غرب شده است که این نوع پویش‌ها به شناساندن چهره جهان کمک می‌کند.

پویش هیس‌طوری تنها کتابخوانی نیست، بلکه کنشگری است تا نوجوانان دهه هشتادی از 12 تا 18 ساله بتوانند در این رویداد ملی شرکت کنند و در کنار مطالعه کتاب، به کنشگری و تولید آثار هنری بپردازند.

ذانش آموز خبرنگار : ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار