کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناحیه یک شهرری:
طرح یاریگران زندگی، الگوی خودمراقبتی و تحققبخش اهداف سند تحول بنیادین است
شهرری یک (پانا) - کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناحیه یک شهرری، طرح ملی یاریگران زندگی را الگوی خودمراقبتی و پیشگیرانه در برابر بروز آسیبهای اجتماعی در مدارس دانست و آن را تحقق بخش اهداف سند تحول بنیادین برشمرد.
رفتارهای پرخطر در سراسر جهان، آسیبهای روانی اجتماعی را ایجاد میکنند؛ بنابراین برای مقابله با این رفتارها، خودمراقبتی یک نسخه پیشگیرانه است که طرح ملی یاریگران زندگی آن را تحقق بخشیده و مدارس را به فضایی امن و سالم برای تعلیم و تربیت دانشآموزان تبدیل میکند.
تکتم قرقلو، کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناحیه یک شهرری در خصوص اهمیت اجرای طرح ملی یاریگران زندگی در مدارس در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «طرح ملی یاریگران زندگی، با هدف ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، گسترش فعالیتهای جامعهمحور، توانمندسازی گروه و تشکلهای دانشآموزی و بهینهسازی فضای مدارس با حضور دانشآموزان اجرایی میشود.»
وی افزود: «آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی در میان نوجوانان، طرح ملی یاریگران زندگی را به عنوان برنامهای تحولی در مدارس پیگیر بوده و در قالب این طرح، خدمات آموزشی-کارگاهی را، در سه بخش آموزش و توانمندسازی، آگاهسازی دانشآموزان، والدین و کارکنان مدارس در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و مخاطرات سلامت روان در دانشآموزان ارائه میکند.»
این مقام مسئول، طرح یاریگران زندگی را، برگرفته از سند تحول بنیادین دانست و تصریح کرد: «تمامی فعالیتهای این طرح بر اساس سند تحول بنیادین است؛ از این رو طرح یاریگران زندگی به گونهای تعریف شده که اجرای آن در مدارس، سبب دستیابی دانشآموزان به حیات طیبه میشود؛ بنابراین اجرای این طرح، عاملی موثر در راستای رشد تمام ساحتی دانشآموزان خواهد بود.»
وی با اشاره به اینکه آینده جامعه از مسیر مدرسه عبور میکند، عنوان کرد: «بر هیچ کس پوشیده نیست که آینده جامعه از مسیر مدرسه عبور میکند؛ زین روی اگر به دنبال آیندهای سالم و توام با آرامش هستیم، میبایست به سلامت جسمی و روانی دانشآموزان در مدارس توجهی ویژه داشته و به اجرای طرح یاریگران زندگی بیش از پیش اهتمام ورزیم.»
این کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، خودمراقبتی را رمز سلامت جسمی و روانی افراد دانست و اذعان کرد: «خودمراقبتی، رفتاری داوطلبانه و اکتسابی است که افراد با دانش و توان خود برای سلامت جسم و روانشان، تلاش میکنند؛ از این رو اهمیت به این موضوع سبب ماندگاری طراوت در زندگی شده و از بروز آسیبهای اجتماعی در دانشآموزان میکاهد.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه