مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی:

۲۳ هزار نفر در آذربایجان‌ غربی زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار دارند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی اعلام کرد سهمیه ابلاغی استان برای سوادآموزی در سال جاری ۲۳ هزار نفر است که در این راستا کلاس‌های مربوطه تشکیل شده و اقدامات لازم برای تحقق ۱۰۰ درصدی این هدف در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۳ هزار نفر در آذربایجان‌ غربی زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار دارند

علی مطهری در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی افزود: یک‌هزار و ۶۰۰ آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی در این استان آموزش بی سوادان را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: عرصه وسیع سوادآموزی نهضتی است که به فرمان امام راحل شکل گرفته است و دلیل توجه ایشان به این موضوع این است که راهکار بیشتر مشکلات ما در ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقای آگاهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکید آموزه‌های دین مبین اسلام بر سوادآموزی، بیانگر اهمیت علم و دانش است و پایه و بنیاد توسعه این موضوع مهم از مسوولیت های خطیر حوزه معاونت سوادآموزی به شمار می رود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: شناسایی کامل بی‌سوادها و تخصیص بسته های تشویقی برای سواد آموزان در استان ضروری است.

رضا ابراهیمی با تاکید بر تعامل تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی در زمینه شتاب‌بخشی به سواد آموزی افزود: با تهیه آمار بی‌سوادان و پالایش آنان برنامه ریزی در این زمینه تسهیل می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش‌های سوادآموزی تلفیقی است، اضافه کرد: در این آموزش تعداد نفرات و قبولی ها مهم است و هر آموزش‌دهنده باید بیش‌ از ۵۵ درصد قبولی داشته باشد تا از مزایای این دوره استفاده کند.

حسین حسن‌خانی اظهار کرد: سال قبل رتبه‌های بسیار خوبی در شاخص‌ها و تحقق حجم ابلاغی داشتیم و در کنار این اقدامات نسبت به تاسیس باشگاه سوادیار اقدام شد و تعدادی از پیشکسوتان این عرصه عضو باشگاه هستند که در ردیف خیرین آموزشی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار