مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بهارستان:

شرط حضور دانش‌آموزان توانمند در خبرنگاری، استعدادیابی است

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بهارستان در گردهمایی خبرنگاران منطقه، شرط حضور دانش‌آموزان توانمند در خبرنگاری را استعدادیابی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شرط حضور دانش‌آموزان توانمند در خبرنگاری، استعدادیابی است

آیت اصلانی مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بهارستان، مریم محمدی کارشناس مسئول سازمان دانش آموزی و رضا نیک‌جوی کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و رابط خبرگزاری پانا این منطقه، به همراه جمعی از خبرنگاران پانا طی یک نشست گرد هم آمدند.

در این نشست آیت اصلانی مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بهارستان اظهار کرد: خبرنگاری کاری لذت‌بخش و در عین‌حال سخت است؛ زیرا هر خبری که خبرنگار منتشر می‌کند، مستقیما با روح، روان و زندگی مردم درارتباط است. به طوری که باید توجه داشته باشد اگر خبری را به کذب نشر دهد، دنیایی را بهم خواهد ریخت.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان خواستار ایجاد زمینه‌هایی برای استعدادیابی دانش‌آموزان پسر جهت حضور در عرصه خبرنگاری منطقه شد و تاکید کرد: به همین دلیل است که خداوند نام سوره‌ای از قرآن را قلم نهاده و در اولین آیه از آن، به قلم سوگند یاد می‌کند که در این آیه خداوند به‌طور واضح قلم و آنچه با آن می‌نویسند را با ارزش بیان می‌کند؛ زیرا این قلم است که انسان‌های عالم و آگاه را از کسانی که دانش و آگاهی ندارند جدا می‌سازد.

او ادامه داد: دنیای خبرنگاری دنیایی است که وقتی کسی وارد آن می‌شود، می‌بایست حدود و قوانین آن یعنی اخلاق را رعایت کند؛ همچنین باید دارای اصول، دانش، رعایت موازین و شرایط خبرنگاری باشد و همواره در نظر داشته باشد هر کلمه‌ و جمله‌ای که در انتشار خبر به‌کار میگیرد دارای بار حقوقی است.

اصلانی درپایان گفت: در بین دانش‌آموزان دختر استعدادیابی در حرفه خبرنگاری بصورت مطلوبی صورت گرفته است، اما در بین دانش‌آموزان با استعداد پسر نیز باید به‌وسیله فراخوان‌ها، مسابقات و اطلاع‌رسانی‌ها استعدادیابی صورت بگیرد که در آینده شاهد حضور دانش‌آموزان پسر در عرصه خبرنگاری باشیم.

خبرنگار دانش‌آموز: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار