دبیرآموزشگاه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر:
تأسیس دارالفنون، نشان از اندیشه برتر امیرکبیر در راستای گسترش دانش نسلهای آینده بود
اسلامشهر (پانا) - دبیر تاریخ آموزشگاه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر گفت شخصیت و اندیشه برتر امیرکبیر تنها برای یک دوره خاص نبود، بلکه او به چگونگی استفاده از دانش توسط نسلهای جدید و آینده میاندیشید و تأسیس دارالفنون نیز گواه این موضوع بود.
در تاریخ پر فراز و نشیب ایران، همواره افرادی به عنوان مفاخر حضور داشتند که اقدامات ارزنده و ماندگار آنان اثرات مهمی بر این سرزمین گذاشته است و یکی از این مردان میرزا تقیخان فراهانی ملقب به امیرکبیر است.
فرزانه طوافی، دبیر تاریخ آموزشگاه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفتوگو با پانا و در رابطه با تاثیر شخصیت امیرکبیر در تاریخ ایران اظهار کرد:«امیرکبیر در دوره قاجار شخصیتی موثر بود و با اقتداری که نشان داد، توانست با توجه به شرایط آن دوران بر اوضاع کشور مسلط شود و در مجموع خدمات او در آبادی و پیشرفت ایران از نقش بسزایی برخوردار بود.»
وی در ادامه بیان کرد: «امیرکبیر تلاش بسیاری را در دوران قاجار و در قالب اصلاحات سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و... اجرا کرد و این موارد نقش موثر در عصر حکومت قاجار با وجود نفوذ قدرتهای استعمارگر و درباریان فاسد داشت.»
طوافی تصریح کرد:«اندیشه و شخصیت امیرکبیر تنها برای یک دوره خاص نبود، بلکه او به چگونگی استفاده از دانش جهت نسلهای جدید و آینده میاندیشید و تأسیس دارالفنون نیز گواه این موضوع بود.»
وی در رابطه با الگوی مناسب شخصیتی امیرکبیر جهت دانشآموزان بیان کرد: «چنین شخصیتی به عنوان یک فرد ایرانی که به فکر پیشرفت و ترقی این جامعه بود، میتواند الگوی بسیار مناسبی برای همه جامعه و بهویژه دانشآموزان در راستای شناخت آنان نسبت به شخصیت امیرکبیر و خدمات مثبت او با مطالعه کتب مفید داشته باشد.»
دبیر تاریخ آموزشگاه شهید اورکی آموزش پرورش اسلامشهر با تأکید بر ضرورت تبیین شخصیت امیرکبیر در کتب درسی افزود:«شناخت کامل امیر کبیر یکی از نیازهای آموزش و پرورش است و تجلیل از مفاخر صرفا" نمیبایست به یک روز در سال منجر شود، زیرا خدمات و کارهای بزرگ مفاخر تاریخی ایران تنها به صورت چکیده که در کتب درسی دانشآموزان لحاظ شده است، قانع کننده نیست.»
دانشآموز خبرنگار: محدثه رشیدپور
ارسال دیدگاه