اعضای بدن سیزدهمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل (پانا) - اعضای بدن ناصر نورانی، ۵۱ ساله، اهل روستای شیران و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اعضای بدن سیزدهمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: زنده یاد نورانی که به دنبال خونریزی مغزی ناشی از فشار خون بالا در بخش آی. سی. یو جراحی بیمارستان فاطمی بستری شده بود، با وجود مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: زنده‌یاد نورانی پس از بروز علائم مرگ مغزی و با تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده بامداد امروز برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

گفتنی است زنده یاد نورانی سیزدهمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ است که اعضای وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار