در گفت‌وگو با پانا:

هنرمندان تئاتر نسبت به جامعه ظریف‌نگر هستند

تداوم فعالیت سالن‌های نمایشی در استان‌ها اهمیت بسیاری دارد

تهران (پانا) - دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌ای ۳ و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران عنوان کرد استان‌ها باید در حوزه هنرهای نمایشی تولید کننده باشند زیرا تداوم فعالیت سالن‌های نمایشی در استان‌ها اهمیت بسیاری دارد .

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان تئاتر نسبت به جامعه ظریف‌نگر هستند

حسین جوادی دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر منطقه ۳ کشور و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در گفت و گو با پانا گفت: «در شرایطی که تئاتر در چند ماهه اخیر با استقبال رو به رو نبوده است، ما توانستیم پیش از این جشنواره موفقی در استان مازندران برگزار کنیم که ۲۰ گروه نمایشی از کل استان در این رویداد حضور یافتند و تمامی صندلی‌های سالن اجراها پر از تماشاگر بود و بعد از این تجربه اداره کل هنرهای نمایشی پیشنهاد برگزاری جشنواره منطقه‌ای را با استان مازندران مطرح کردند و آمادگی و ظرفیت این استان بیش از این‌ها نیز هست.»

وی افزود: «هنرمندان تئاتر شاخصه‌های ویژه‌ای دارند و قشر نخبه جامعه هستند. نسبت به جامعه ظریف نگر هستند و واقعیت‌ها را بیشتر می‌بینند و درک می‌کنند و به تبع تاثیرگذارتر نیز هستند. در حال حاضر ۹ استان با ۹ رویکرد و فرهنگ در جشنواره منطقه‌ای ۳ تئاتر حضور یافته‌اند.»

وی درباره وضعیت تئاتر در استان مازندران نیز بیان کرد:«من از سال ۸۵ مدیر اداره ارشاد آمل بوده‌ام. آن زمان دیدیم کارهای نمایشی به خوب اجرا می‌شوند و آن سال تولیدات نمایشی زیادی با اقتباس از نمایش‌نامه‌های خارجی داشتیم. در کل سال ۸۵ مازندران ۴ اثر تولیدی داشت بنابراین لازم است استان‌ها خود در حوزه هنرهای نمایشی تولید کننده باشند. ما به دنبال این کمبود تولید در سال ۸۵ جشنواره‌ای ویژه افزایش تولیدات نمایشی استانی راه انداختیم و بعد از چهار دوره آمار یاد شده به ۵۸ اثر رسید و روی صحنه رفتند. جشنواره‌های منطقه‌ای باید به سمت ارتقای تولیدات نمایشی بروند.»

جوادی درباره کیفیت برگزاری جشنواره منطقه‌ای در ساری گفت: «بیش از ۲۰۰ مهمان در حال حاضر در ساری حضور دارند و این عزیزان مخاطبان نمایش‌ها در سالن‌های میزبان هستند بنابراین برای مردم هر استان نیز لازم است در فضایی غیر از جشنواره، تئاتر حیات داشته و میزبان نگاه‌هایشان باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار