مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش:

جشنواره فرهنگی هنری «فردا» به یک جشنواره جامع تبدیل شده است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییرات خوبی در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «فردا» ایجاد شده است گفت امسال این جشنواره فرهنگی هنری به یک جشنواره جامع تبدیل شد و با جمع‌آوری جشنواره‌های موضوعی نیز مواجه بوده‌ایم.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی هنری «فردا» به یک جشنواره جامع تبدیل شده است

«عباس مهاجر» اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم قابل بررسی، موضوع جشنواره فرهنگی هنری «فردا» است که به عنوان یک دغدغه جدی قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۴.۵ میلیون دانش آموز در جشنواره «فردا» شرکت کرده اند افزود: یکی از چالش‌های پیش روی این جشنواره، این بود که چه خروجی کیفی داشته و چه تعداد اثر از برگزاری این جشنواره جمع آوری شده است. با بررسی شیوه‌نامه این جشنواره، تغییرات خوبی در برگزاری آن ایجاد شد و امسال این جشنواره فرهنگی هنری به یک جشنواره جامع تبدیل شد و جشنواره‌های موضوعی را جمع‌آوری کردیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی بیان کرد: یک بخش موضوعی به جشنواره فرهنگی هنری اضافه شده و موضوعات جشنواره‌ها در جشنواره جامع فرهنگی هنری دیده شده است.

وی گفت: آثار در جشنواره فرهنگی هنری امسال از مرحله مدرسه با تایید مدیر مدرسه به مرحله داوری در مرحله استانی می‌رسد، از تیم داوری استانی درخواست می‌کنیم، برترین‌های استانی و هر منطقه را به ما معرفی کنند.

مهاجر همچنین ادامه داد: این پیشنهاد با همفکری برخی از استان‌ها و افراد صاحب نظر که از کف مدرسه فعالیت کرده‌اند، جمع‌آوری و تهیه شده است اما اگر استانی بنا به شرایط خود می‌تواند مرحله منطقه‌ای این جشنواره را نیز برگزار کند، منعی برای این امر وجود ندارد.

وی افزود: در سیاست‌های جدید اداره کل، یک‌سری تغییرات خواهیم داشت که تغییر از شیوه‌های سنتی به شیوه‌های نوین، تغییر از نگاه منفعل به نگاه ذائقه ساز، تغییر از نگاه مقطعی به نگاه فرآیندی، تغییر از نگاه گزارش محور به نگاه نتیجه محور از جمله این تغییرات است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در ادامه موضوعاتی مانند توجه به اهداف تربیتی بیش از اهداف گزارشی، توجه به اقدامات ابتکاری بیش از اقدامات جاری، دقت در سلسله مراتب اداری، اعتلای منابع انسانی استان ها، مردمی سازی و بررسی میزان اثربخشی کارهای انجام شده را حائز اهمیت دانست.

مهاجر درباره برنامه های پیش روی این اداره‌کل گفت: جشنواره دانایی توانایی با قوت به کار خود ادامه می دهد، جشنواره کانون‌ها مستقل خواهد شد. همچنین بحث تئاتر درسی پیگیری می‌شود که دبیرخانه آن در هرمزگان است. جشنواره معلمان هنرمند، کرال فرهنگیان و جشنواره معلمان مولف نیز به یک جشنواره جامع تبدیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار