سرگروه درس تفکر و سبک زندگی آموزش و پرورش رودهن:

درس تفکر و سبک زندگی، نقطه عطف تفهیم مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان است

رودهن(پانا)- سرگروه درس تفکر و سبک زندگی، آموزش اصولی و هدفمند این درس را در مدارس، نقطه عطف یادگیری، تفهیم، ادراک و نهادینه شدن مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموز در آینده معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
درس تفکر و سبک زندگی، نقطه عطف تفهیم مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان است

کلثوم موسوی سرگروه درس تفکر و سبک زندگی در آموزش و پرورش رودهن در گفتگو با پانا بیان کرد: « کتاب و درس تفکر و سبک زندگی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود در واقع هدف و مبنای آن‌ آموزش مهارت‌های زندگی صحیح و با رعایت موازین اخلاقی، انسانی، دینی، فرهنگی و غیره به دانش‌آموزان است، اینکه دانش‌آموز یادبگیرد به عنوان یک فرد در جامعه همیشه نقشی دارد و همیشه حداقل یکی از نقش‌های شهروند، دانش‌آموز و فرزند خانواده را در جامعه ایفا می‌کند و باید به این مساله آگاهی یاید و تربیت شود که قرار گرفتن در هر کدام از این‌نقش‌ها، مسئولیت‌ها و وظایفی را با خود به همراه دارد که او برای موثر و مفید بودن، موظف است آن‌ها را رعایت کرده و پایبند و متعهد باشد تا در بزرگسالی هم این مهارت‌ها و آموزش‌ها برایش نهادینه شود، به طور کلی این موارد از جمله اهداف تدریس این کتاب در مدارس است.»

وی در ادامه این بحث مطرح کرد: «در تدریس این درس تلاش می‌شود مهارت‌ها و رفتارهای اجتماعی و شخصی که باعث می‌شود یک فرد در چارچوب انسانیت و جامعه، کارا ظاهر شده و این مساله که به عنوان یک‌عنصر مفید برای ارتقای جامعه در همه زمینه‌ها محسوب شود به دانش‌آموزان آموزش داده شود، اینکه اندیشمند و متفکر خوبی‌خا و بدی.ها را جدا کند، مصلحت اجتماعی و شخصی و عاقبت‌اندیشی را یاد بگیرد، ارتباطات اجتماعی هدفمند و اصولی داشته باشد تا بتوانند شخصیت خود را ارتقا داده و خودسازی درونی و بیرونی کاملی را در خود انجام‌دهند این‌موارد از جمله اهداف و چشم‌اندازه‌های این درس و تدریس آن در مدارس محسوب می‌شود.»

موسوی همچنین اذعان کرد: «ما در آموزش و پرورش رودهن کارگاه‌ آموزشی تدریس این درس را با حضور حداکثری دبیران مربوطه و مدرسین مطرح استانی برگزار کردیم و بازدیدها و ارزیابی‌های لازم از مدارس منطقه را انجام داده که همچنان ادامه خواهد داشت، تا روند و جریان درست تدریس این درس را بررسی کرده، نقاط ضعف و قوت را مشخص کنیم و ضمن ارائه بازخورد، فرایند اصلاحی، تسهیلی و تقویتی انجام شود تا بتوانیم اهداف تدریس این درس را درباره دانش‌آموزان محقق کنیم.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار