یک دانشآموز خبرنگار و فعال اجتماعی در گفتوگو با پانا:
شهرداران مدارس باید فرهنگسازی را میان دانشآموزان گسترش دهند
تهران (پانا) - رادوین مقیمی؛ یکی از دانشآموزان فعال در حوزههای اجتماعی، با یادآور شدن وظایف سخت و سنگین شهرداران مدارس آنان را عاملی مهم برای فرهنگسازی و کمک به وضعیت دانشآموزان در سطح مدرسه دانست.
رادوین مقیمی یکی از فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی و بنیانگذار نشریه پاربد درباره علل علاقهمندی خود به فعالیتهای فرهنگی به پانا عنوان کرد: «در زمانی که دوره متوسطه اول من آغاز شد، اوج علاقه ام به این فعالیت ها نیز آغاز شد و روز به روز به این فعالیت ها علاقهمندتر شدم و سعی کردم تا گستره فعالیت خودم را بزرگ تر کنم. همچنین عقیده دارم که مقطع متوسطه اول بهترین و موثرترین دوره برای ایجاد شخصیت در دانش آموزان و پرورش آنان در زمینه های مختلف است.»
مقیمی از شهردار مدرسه به عنوان یکی از مسئولیتهای مهم دانشآموزی یاد کرد و گفت: «شهردار مدرسه یا رییس شورای دانش آموزی مدارس در هر مدرسه اختیارات مختلفی دارد؛ در بعضی از مدارس که در بحث های پرورشی سختگیر و جدی هستند بر فرد رییس و اقدامات و فعالیت های آن شخص نظارت جدی و سرسختانه ای می شود. این شخصیت و کسانی که با او همکاری می کنند، باید احساس مسئولیت زیادی داشته باشند و سعی کنند که مدرسه خود را قوی و محیطی بهتر برای تحصیل دیگران ایجاد کنند.»
وی همکاری شهردار مدرسه و شورای دانش آموزی را در پیشبرد اهداف و بهبود وضعیت دانش آموزان امری حیاتی دانست و بیان کرد: «ایجاد این بسترهای مدیریتی مخصوص نوجوانان زمینههای مهمی را فراهم میکند، زیرا نوجوانان از فکر و تامل گستردهتری برخوردار هستند و صد در صد در زمینههای تصمیمگیری و ایجاد محیطی بهتر و شاداب تر، موثرتر عمل می کنند، زیرا خودشان از قشر نوجوان هستند و دغدغهمندتر از دیگران به این موضوعات می پردازند.»
مقیمی درباره انتظارات موجود از شهرداری در این زمینه بیان کرد: «همچنین از شهرداران منطقه خود انتظار داریم که تسهیلات و اعتبارات بیشتری را به مدارس منطقه اختصاص دهند تا با دست بازتری به فعالیت های پرورشی و فرهنگی و هنری بپردازند و شهرداران مدارس را برای رسیدن به هدف اصلی شان که ایجاد محیطی بهتر و شاداب تر برای تحصیل است، یاری و کمک کنند.»
مقیمی درباره وظایف شهرداران مدرسه خاطرنشان کرد: «شهرداران مدارس می توانند با ایجاد کارگروههای تخصصی و جداگانه، به این امر بپردازند؛ برای مثال نشریه پاربُد که خود در آن فعالیت دارم با ایجاد این کارگروه ها توانسته اهداف مهمی را در جهت اوقات فراغت نوجوانان کشور به ثمر برساند.»
وی تصریح کرد: «در پایان قصد دارم از تمامی همکاران خودم که هر ساله با کاندید شدن در زمینه شورای دانش آموزی سعی بر ایجاد محیطی شاداب و خوب برای تحصیل دارند تشکر کنم و امیدوارم که در آینده ای نزدیک در زمینههای اقتصادی و سیاسی کشور نیز تاثیرگذار عمل کنند.»
دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی
ارسال دیدگاه