وزیر آموزش و پرورش:

بهره‌گیری دبیران از مکتب سردار سلیمانی، سبب تحقق یافتن اهداف نظام تعلیم و تربیت می‌شود

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش، در نخستین اجتماع خانوادگی فرهنگیان استان تهران، مکتب شهید سلیمانی را جامع‌ترین برنامه درسی دانست و بهره‌گیری از آن را، محقق‌کننده اهداف نظام تعلیم و تربیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری دبیران از مکتب سردار سلیمانی، سبب تحقق یافتن اهداف نظام تعلیم و تربیت می‌شود

مصادف با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، اولین اجتماع فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران تحت عنوان «معلم مکتب سلیمانی‌ام»، با هدف پیروی فرهنگیان از این مکتب و اجرای آن در پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی شهرری، برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در نخستین اجتماع فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران که در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از قله‌های افتخارآمیز که ما در جمهوری اسلامی ایران به آن فخر می‌ورزیم، توسط دبیران فتح شده‌ است؛ از این رو دبیران کارآزموده همواره در زمینه‌های گوناگون همچون تعلیم و تربیت، اصلاح نظام قضایی و قانون اساسی کشور و سلول‌های بنیادین نقش موثری داشته و سبب ارتقای آن در سطح کشور شده‌اند.

وی مکتب شهید سلیمانی را، بهترین برنامه درسی و الگو برای افراد جامعه به‌ویژه فعالان نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: برنامه درسی، شامل ۴ وجه هدف، محتوا، روش و ارزیابی است که مکتب حاج قاسم سلیمانی، به بهترین نحو ممکن این موارد را محقق کرده است.

نوری ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی با پیروی از دستورات خداوند و اخلاصی که در اعمالش داشت، توانست نبرد سخت فیزیکی را، به فضایی تربیتی نرم و جذاب تبدیل کرده و در بر آن افراد بسیاری را پرورش دهد؛ این موضوع را هر آن‌که با ایشان نشست و برخاست کرده بود به تایید رسانده و از او، به عنوان یک فرمانده مقتدر که در مسیر عبودیت خداوند تلاش می‌کرد یاد می‌کند؛ لذا همین موضوع سبب عزت‌مندی وی شد.

این مقام مسئول محتوای مکتب سلیمانی را، بهترین محتوای آموزشی موجود دانست و مطرح کرد: محتوای مکتب حاج قاسم سلیمانی، مبتنی بر مباحث قرآن بود؛ از این رو این پیروی از مبانی قرآنی، سبب تأثیرگذاری شگرف مکتب حاج قاسم سلیمانی شده است.

وی سومین ویژگی مکتب حاج قاسم سلیمانی را، روش بهینه او در امر تعلیم و تربیت دانست و اذعان کرد: طبق گفته‌های اطرافیان حاج قاسم سلیمانی، ایشان همواره با سربازان خود مهربان و دلسوز بودند؛ از این رو وی، جمع کردن افراد مختلف در کشورهای مختلف و سازمان‌دهی آنان برای مبارزه با داعش بود؛ این جمع‌آوری و سازمان‌دهی افراد، همان عمل گروه‌بندی دانش‌آموزان در مدارس است؛ لذا این گروه‌بندی، بی‌نظیرترین گروه بندی تاریخ است که نیاز است دبیران ما از آن الگوبرداری کنند.

وزیر آموزش و پرورش، ارزشیابی مکتب حاج قاسم را، زمینه‌ساز پرورش انسان‌های وارسته دانست و خاطرنشان کرد: ارشیابی مکتب حاج قاسم بر خلاف دیگر مکاتب، مبتنی بر نمره و آزمون نیست؛ بلکه این ارزشیابی سبب رشد انسان شده و می‌توان گفت مرحله‌ای از تربیت به شمار می‌رود؛ زین سبب برنامه درسی حاج قاسم، جامع‌ترین برنامه و الگوی تربیتی است.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار