کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموز سازنده ربات انسان‌نما گارسون MD

رباط‌کریم (پانا) - دانش‌آموز نخبه پایه نهم مدرسه جواد ائمه شهرستان رباط‌کریم و سازنده ربات انسان‌نما گارسون MD، موفق به کسب رتبه‌های پیاپی و رتبه اول استان در جشنواره نوجوان خوارزمی در ساخت دست‌سازه شد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموز سازنده ربات انسان‌نما گارسون MD

مهدی دهقانی، دانش‌آموز پایه نهم مدرسه جواد ائمه شهرستان رباط‌کریم، سازنده ربات انسان‌نما گارسون md در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد:«ربات MD، پنجاه و هشت سانتی متر قد دارد، بر روی ربات چند سنسور که از نوع پیشرفته هستند قرار دارد. این ربات می‌تواند رنگ را تشخیص دهد و LCD که بر روی ربات نصب شده است را نمایش دهد و سنسورهایی مثل سنسور فاصله، ضربه و میکروسوئیچ دارد. بنابراین اگر ربات را در یک اتاق قرار دهیم به جایی برخورد نمی کند و حرکت می‌کند. بر روی این ربات ۱۳ موتور نصب شده است که هر کدام برای انجام کاری مخصوص است.»

وی اضافه کرد:«برای ساخت این ربات دو سال وقت گذاشتم و آن زمان دارای امکانات کمی بودم و از ابزارهای ساده ای استفاده کردم و با پس انداز مابقی ابزار و قطعات را تهیه می‌کردم.»

دهقانی تصریح کرد:«این ربات یک ربات خدمتکار است که از آن برای سرویس‌دهی در کافه‌ها، فست فود‌‌ها و رستوران ها استفاده می‌شود. ربات انسان‌نما گارسون MD برای خوش آمدگویی به مشتریان نیز استفاده می‌شود؛ این ربات می‌تواند منو را به مشتری ارائه داده، ثبت سفارش کند و در نهایت خواسته مشتری را به میز او تحویل دهد.»

سازنده ربات انسان‌نما گارسون MDگفت:«این ربات ها در طی سال‌های اخیر در کشورهای چین، ژاپن، آلمان و آمریکا رواج پیدا کرده است. اما به دلیل هزینه‌های بالا برای تهیه و استفاده در ایران و به خصوص پشتیبانی نکردن از زبان فارسی در ایران رواج پیدا نکرده است.»

این دانش‌آموز نخبه در پایان اظهار کرد: «همه کار ها به صورت فردی انجام شده و در جشنواره خوارزمی در بخش دست‌سازه، رتبه اول استان را کسب کردم و در پارک علم و فناوری پردیس مقام آوردم. همچنین در مسابقات رباتیک، ربات جنگجو هم شرکت کردم و در مسابقه استانی رتبه اول را کسب کردم.»

دانش آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار