همسر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی:

زمان آن رسیده که عمار گونه رفتار کنیم

مشهد(پانا)- زینب عارفی همسر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی گفت همسرش و تمامی شهدای مدافع حرم در عین احساس و عاطفه بسیارشان به اعضای خانواده، به این باور رسیدند که دین اسلام در خطر است و به گفته خود شهید، زمان آن رسیده که عمارگونه رفتار کنند، شاید می‌شد این مسئله را پررنگ تر به تصویر کشید.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
زمان آن رسیده که عمار گونه رفتار کنیم

همزمان با سالروز تولد شهید مدافع حرم مصطفی عارفی، دیداری صمیمانه با همسر این شهید صورت گرفت دیداری که سبب شد خاطرات جاوید این شهید به نقد از مستند سریال کوتاه "بچه زرنگ" بپردازد.

زینب عارفی همسر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی ضمن سپاسگزاری از سازندگان این مستند و رواج زندگی سخت اما شیرین شهدا، اظهار کرد: نام این مستند سخن حاج قاسم است، زمانی که کار شهید صدرزاده را در بحث شناسنامه های افغانی دیدند و فرمودند کسانی مثل شهید صدرزاره بچه زرنگ هستند، با ذکاوت کسی است که اینطور کار را بدست آورد و بالاترین بهره را از آن بگیرد؛ کاش می‌شد در این فیلمنامه که با چنین نامی، بزرگ و با ارزش شده بود به بخش های بیشتری از زندگی پر از جهاد شهدا پرداخته می‌شد. عشق و محبت میان اعضای خانواده های شهدا که امری بی نظیر بود کمتر مورد توجه قرار گرفت و همسران شهدا در مسیری برخلاف عقیده شهیدِ زنده خود به تصویر آمدند در صورتی که همه این همسران و مادران و فرزندان شاید با کمتر از دقیقه ای درک هدف و چیزی که عزیزشان درک کرده بود خود، او را راهی میدان جهاد برای امام زمان می‌کردند.

وی همچنین اظهار کرد: کاش با بیان دلایل بیشتری از عشق آنها به دفاع از حرم و حریم حضرت زینب سلام الله علیها و سختی هایی که برای رسیدن به آن درجه کشیدند و بیان اثبات های بی شک این شهدا در مسیر سنگ اندازی های افراد، استنباط بهتری برای کار آنها در بحث جعل شناسنامه می‌آوردند، تا زمانی نرسد که کسی گمان کند حتی یک شهید در حال انجام کاری است که آمیخته با پنهان کاری شده، در حالی که دیگر رنجی نمانده بود که شهدا برای رفتن و خدمت کردن در زمانی که یار کم بود و اسلام در خطر نکشیده بودند؛ اگر صحبت ما و خواسته ما الگو گرفتن از حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت خدیجه سلام الله علیها و دیگر بانوان بزرگ اسلام است، پس قطعا لحظه ای تردید، دلتنگی، آشفتگی و اضطرابِ خود را در زمان حضورشان بر چهره نمی‌آوردیم لحظه ای به بیان اعتراض نمی‌نشستیم زیرا که ما نیز مانند شهدا تا به حدی درک کرده بودیم وقت آن رسیده که کسانی عمّار گونه رفتار کنند.

وی افزود: با وجود همه این صحبت ها بخاطر قدمی که در این راه برداشته شد از همه‌ عوامل آن سپاسگزاری می‌کنم. شاید به تصویر کشیدن زندگی سرشار از عشق و عاطفه و محبّت این شهیدان کار بسیار سختی است، چنانکه شاید باورش برای خیلی ها سخت باشد چطور می‌شود با وجود آن زندگی پر از عشق و محبّت دست به چنین ایثاری زد، اما بیان اینکه تنها راه حاجت گرفتنشان توسل به ائمه اطهار و خالقشان بود اجازه صحبت بیشتر را از من خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: من در دلتنگی برای شهید مجبورم، اجباری که خود با تمام وجود آن را برگزیدم، و شاید اولین حضوری که بعد از خدا در زندگی ام حس میکنم وجود و حضور شهید کنار من و فرزندانم است و فقط کافی است که از او بخواهم با او صحبت کنم یا گله ای از زندگی داشته باشم، به هر طریقی که بشود حضور خود و خدا را بیشتر در زندگی ام به رخ می‌کشد. شاید هیچ زمانی نیاید که بتوانم در این دنیا از دلتنگی برای او فارغ شوم اما می‌دانم که او با گفته اش به همه ما یعنی نگاه داشتن هر لحظه پرچم اسلام با چادری که بر سرمان است، رو به روی ما زانو زده شفاعتمان را خواهد کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار