سروری: عدم اثر بخشی کارها نتیجه جزیره‌ای عمل کردن است

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه شورایی کشور دارای یک ظرفیت بالا و بالقوه است، گفت چنین جامعه‌ای که از دل مردم منتخب شده می‌تواند اقدامات موثری را در حل معضلات کشور رقم بزند اما هنوز این اثر بخشی ملموس نشده و این نتیجه جزیره ای عمل کردن است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سروری: عدم اثر بخشی کارها نتیجه جزیره‌ای عمل کردن است

نخستین مجمع روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی استان تهران در مجموعه تاریخی برج طغرل واقع در شهر ری، با حضور پرویز سروری نایب رییس شورای شهر و رییس شورای عالی استانها، معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و روسای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران برگزار شد.

پرویز سروری رییس شورای عالی استانها با حضور در این مجمع با بیان اینکه شوراها تجلی جمهوریت نظام هستند گفت: ۱۲۶ هزار نماینده در جامعه شورایی کشور نماد حضور مردم در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند و برگزاری چنین مجامعی می تواند در انتقال تجارب و هم افزایی موثر نقش ویژه ای را ایفا کند.

وی با بیان اینکه ما بعنوان جامعه شورایی کشور بزرگترین ظرفیت را در کشور داریم اظهار کرد: این جامعه بزرگ ۱۲۶ هزار نفری با چنین پتانسیلی در دست ماست و ما باید متناسب با ظرفیت هایی که وجود دارد بتوانیم اثر بخشی لازم را در تمام عرصه های اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم و نمایندگانی که از دل شهرها، روستاها، استانها مورد حمایت و رای مردم قرار گرفتند هرکدام مهره های موثر در تدوین و اجرای برنامه های تاثیرگذار در پهنه سرزمینی ایران هستند.

رییس شورای عالی استانها با ذکر این نکته که ما باید مطابق با چنین ظرفیت عظیمی اثر بخشی داشته باشیم تصریح کرد: متاسفانه هنوز این اثر بخشی ملموس نشده و این شاکله از هم گسیخته و این نتیجه جزیره ای عمل کردن است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این ظرفیت فعلی خاصیت حداقلی دارد نه حداکثری و باید این ظرفیت بازشناسی و باز طراحی شود تا در مسیر اعتلای جمهوریت نظام گام هایی برداریم چرا که تجلی واقعی جمهوریت بدست ما و همین ظرفیت عظیم‌جامعه شورایی کشور است.

سروری با تاکید بر اینکه میتوان با طراحی های مبتکرانه مسیری برای حل معضلات مردم ترسیم و چاره اندیشی کرد ادامه داد: خوشبختانه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و کمیسیون های مذکور با داشتن حیطه اختیارات بالقوه و وسیع باید ظرفیت های خودشان را به بالفعل تبدیل کنند چرا که در این مرحله است که میتوان گفت از انفعال خروج کردیم.

وی با وام گیری از بیانات رهبر معظم انتقلاب مبنی بر حرکت به سمت و سوی سبک زندگی ایرانی -اسلامی و مقوله افزایش جمعیت اظهار کرد: این یعنی اینکه ما با این حجم ازقدرت فرهنگی و اجرایی باید متولیان تغییر سبک زندگی و اجرای فرامین معظم له باشیم؛ اما چه کار کردیم؟ چقدر مصوبه های اجرایی و قانونی در این زمینه مصوب و محقق شده است؟ باید ببینیم نقش ما برای افزایش جمعیت و اجرای سیاست هایی که جنبه ی فرهنگی و اجتماعی چیست؟

نایب رییس شورای شهر ادامه داد: این ما هستیم که باید زمینه را برای رشد جمعیت، تغییر سبک زندگی، حل مشکل و معضلات مردم شهر فراهم کنیم آنهم محقق نمی شود با درست عمل کردن و سرمایه گذاری های مستحکم آنهم با التزام به برنامه های صحیح و متقن.

وی با تاکید بر اینمه ما باید خدمات را به خانواده ها نزدیک تر کنیم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زنان که حداقل نیمی از جامعه کشور ما هستند و آنان با مشکلات جدی درگیر هستند چه کردیم؟ این ما هستیم که باید برای آنان خدمات رفاهی و آسایشی را فراهم کنیم یعنی شهروندان برای استفاده از امکانات رفاهی کمترین هزینه را باید متقبل شوند.

سروری با اشاره به اینکه یکی از امکاناتی که در پایتخت وجود دارد و این امکان در دیگر استانها نیست وجود شورای عالی استان هاست تصریح کرد: دسترسی شهروندان تهرانی به این مجموعه سهل تر است و میتوان گروه های مختلف شورایی و مردم با طراحی ایده و برنامه های اجرایی ، پیشنهاداتی که میتوان زمینه ارتقای سطح اجتماعی، فرهنگی و... را فراهم کرد به این مجموعه اعلام کنید تا ما بتوانیم این پیشنهادات را ملی کنیم و در سطوح مختلف استانی اجرایی شود چرا که شورای عالی استانها دارای رده ی بالای شورایی است که میتواند به مجلس و دولت طرح و یا لایحه موثر ارائه کند.

وی اظهار کرد: همه ما باید برای تعالی کشور هم افزا شویم تا بتوانیم از فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنیم ضمن آنکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های جامعه شورایی استفاده حداکثری داشته باشیم.

گفتنی است در این ابتدای برگزاری این مجمع، مراسم استقبال از دو پیکر شهید گمنام دفاع مقدس از سوی حاضرین این جلسه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار