دانش‌آموز قاری و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌و‌گو با پانا:

خداوند به‌دنبال‌کنندگان مسیر قرآن کمک می‌کند

تهران (پانا) - یک نوجوان قاری و حافظ کل قرآن کریم، با بیان اینکه خداوند به‌دنبال‌کنندگان مسیر قرآن کمک می‌کند؛ تلاش و ناامید‌نشدن را رمز موفقیت در حفظ قرآن دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۶۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
خداوند به‌دنبال‌کنندگان مسیر قرآن کمک می‌کند

امیرحسین لندرانی؛ قاری و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رمز موفقیت خود در این مسیر سعادت بخش گفت: «خداوند من را در راه حفظ قرآن کریم قرار داد و لطف خود را به من هدیه کرد. پدر و مادرم از مهمترین عوامل موفقیت من در زمینه قرائت و حفظ قرآن بودند و البته کمک و آموزش‌های اساتید و تلاشم در این مسیر، رمز موفقیت من هستند.»

وی در ادامه با توصیه به نوآموزان قرآن گفت: «توصیه من به کسانی که می خواهند قرائت یا حفظ قرآن را شروع کنند این است که اول بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط باشند و بعد در کلاس های تجوید شرکت کنند تا تقویت شوند، سپس وارد عرصه قرائت یا حفظ قرآن کریم شوند. زمانی که وارد این عرصه شدند، تلاش و کوشش آنها بیشتر شود تا به موفقیت کامل برسند و از ناامید شدن دوری کنند.»

لندرانی در ادامه افزود: «بهترین خاطره من در دوران قرائت قرآن، تلاوت در کشورهای عراق و سوریه در حرم های معصومین و اهل بیت(ع) بوده است که مورد تشویق قرار گرفتم و هدیه ای متبرک از حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به من داده شد.»

این نوجوان در ادامه با اشاره به بعضی از آیات قرآن کریم گفت: «از مهمترین آیات قرآن که من با آن به آرامش می رسم، آیات سوره مبارکه آل عمران و آیات سوره مبارکه اسرا است و توصیه می کنم دیگران نیز این آیات را بخوانند. مهمترین آیه ای که من سرلوحه زندگی خود قرار دادم و بسیار به آن توجه می‌کنم، آیه ۲۳ سوره مبارکه اسرا است که نیکی به پدر و مادر را گوشزد می کند. بنده افتخار این را داشتم که صفحه ۵۸۱ سوره مبارکه مرسلات را به عنوان آخرین صفحه قرآن در حرم حضرت معصومه(س) حفظ کنم و حس خیلی خوبی داشت که توانستم حفظ کل قرآن کریم را به پایان برسانم.»

لندارانی در ادامه افزود: «حفظ قرآن و برنامه تحصیلی و تفریحی باید بر اساس برنامه ریزی درست باشد، چون اگر روی برنامه ریزی نباشد مسلما دچار مشکل می شویم. اگر زیاد سمت درس و تفریح باشیم، حفظ قرآن ما با ضعف روبرو می شود و اگر تمرکزمان بیشتر به سمت حفظ قرآن باشد، به درس ما لطمه وارد می شود. الحمدالله بنده با یک برنامه ریزی درست به تمامی امور رسیدگی می کنم و به تحصیلم لطمه وارد نشد و البته وقتی شما در راه قرآن هستید، خداوند به شما کمک می کند.»

دانش آموز خبرنگار: مجید سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار