عضو تخصصی کارگاه هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش:
هدایت تحصیلی مستلزم تصمیمگیری براساس آگاهی و شناخت است
اسلامشهر (پانا) - عضو تخصصی کارگاه هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در اسلامشهر گفت هدایت تحصیلی به این معناست که دانشآموزان بتوانند سرنوشت تحصیلی و شغلی خود را براساس استعداد، رغبت، ارزشها، نیازهای جامعه و امکانات مدرسه و منطقه مشخص کنند و مستلزم تصمیمگیری براساس آگاهی و شناخت است.
هدایت تحصیلی در راستای راهنمایی دانشآموزان در فرآیند انتخاب رشته دوره تحصیلی اول متوسطه اول اجرا میشود و این مورد، بر اساس عواملی از جمله نتایج آزمونهای مشاورهای، عملکردهای تحصیلی، علایق و استعدادهای دانش آموزان شکل خواهد گرفت.
با توجه به موارد مذکور، کارگاه آموزشی هدایت تحصیلی با محوریت طراحی مسیر زندگی ویژه مشاوران و مدیران دوره اول متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر و با هدف تبیین نقش مشاوره تحصیلی در آینده شغلی و حرفهای دانشآموزان با همکاری معاون آموزش متوسطه و کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش منطقه در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی، فاطمه عطار مشاور و مدرس دانشگاه و عضو تخصصی کارگاه هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار کرد: هدایت تحصیلی به این معناست که دانشآموزان بتوانند سرنوشت تحصیلی و شغلی خود را براساس استعداد، رغبت، ارزشها، نیازهای جامعه و امکانات مدرسه و منطقه مشخص کنند و در نتیجه هدایت تحصیلی مستلزم تصمیمگیری براساس آگاهی و شناخت است.
وی در ادامه بیان کرد: مسئولیت اصلی انتخاب رشته به عهده خود دانشآموز است و نقش مشاور بعنوان هدایت کننده بسیار مهم است، بنابراین با توجه به اهمیت و نقش جایگاه مشاوره تحصیلی در دستیابی به اهداف آموزشی، ضرورت دارد نقش بیبدیل مشاوره تحصیلی در آینده شغلی و حرفه ای دانشآموزان تبیین شود.
دانشآموز خبرنگار: رومینا معبادی
ارسال دیدگاه