دبیر دومین یادواره روایتگری سردار مقاومت:

بخش عمده آثار یادواره روایتگری سردار مقاومت توسط نوجوانان ارسال شده است

تهران (پانا) - دبیر دومین یادواره روایتگری سردار مقاومت با بیان اینکه ۱۷۳۱ اثر به این یادواره ارسال شده بود، گفت بخش عمده آثار ارسالی توسط نسل نوجوان بود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بخش عمده آثار یادواره روایتگری سردار مقاومت توسط نوجوانان ارسال شده است

حمیدرضا افتخاری امشب در اختتامیه دومین یادواره روایتگری سردار مقاومت با عنوان 《نشان سلیمانی》اظهار کرد: این یادواره، رسالتی برای خود تعریف کرده و هدف این یادواره، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار و روایت رسانه‌ای شفاف از حاج قاسم است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان یادواره از ابتدای مهر سال جاری خاطرنشان کرد: در حدود ۵۰ روز جهانی که برای ارسال آثار وجود داشت ۱۷۳۱ اثر به یادواره واصل شد که ۱۶۶۵ اثر، کار مردمی بود.

افتخاری افزود: حجم عمده آثار یعنی بیش از ۱۳۷۰ اثر در بخش روایتگری نوجوان بود که مایه امیدواری است.

دبیر دومین یادواره روایتگری سردار مقاومت گفت: آقا ارسالی به این یادواره، آثار باکیفیتی هستند که به تدریج از شبکه‌های رادیویی پخش خواهند شد.

وی ابراز کرد: امیدوارم مسیر روایتگری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را سالیان سال بتوانیم ادامه دهیم.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه این مراسم اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به ما یادآوری می‌کند تا هم این آرمان‌ها را بشناسیم و هم برای تداوم آن مسیر در رفتار و اعمال خودمان تاثیرگذاری کنیم.

وی اظهار کرد: مشخصه ثابت و بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که او را ثابت قدم نگه داشته بود، خداباوری و مردم‌باوری بود و جوهره وجودی او با این ۲ باور، متبلور و عجین شده بود و با آن به عنوان یک سیستم هدایتگر و پیش‌برنده همراه بود.

اسلامی با اشاره به تاریخچه توطئه دشمن علیه ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به برشی از رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محور پیشبرد اهداف عالیه انقلاب و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن بپردازیم، تهدیدات راهبردی در فواصل دور و نزدیک که خارج از جغرافیا و در عمق راهبردی تعریف می‌شود، یک تهدید فعال و با ظرفیت حمله پیش‌دستانه از لحاظ نظامی و رنگین کمانی از توطئه‌ها برای ضربه زدن به انقلاب مواجه بودیم.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه این عوامل، شناخت نقشه دشمن را به عنوان یک تکلیف بیان می‌کند که عمق راهبردی برای امنیت استکبار در منطقه ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: در مقابل نیز تلاش کرده‌اند با اقدامات تروریستی و حرکت‌های سیاسی، مقبولیت جمهوری اسلامی و انقلاب را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه این توطئه‌ها را از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار 《مذهب شیعه مذهب باطل است》 آغاز کرده‌اند، ابراز کرد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند مکتب تشیع را زیر سوال ببرند و بعد از آن شرایطی به وجود آوردند که همواره در داخل کشورمان ناامنی وجود داشته باشد و گروهک‌هایی به وجود آوردند که حدود ۱۷ هزار شهید ترور از اقشار مختلف در کشور داریم.

اسلامی یا بیان اینکه هدف تمام این اقدامات، تجزیه ایران بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن همزمان با اقدامات تروریستی، شروع به جنگ تحمیلی کرد و سعی کردند دارایی‌های کشور را بلوکه، نفت کشور را متوقف و اقتصاد و زیرساخت‌های کشور را از بین ببرند اما با هوشیاری و حضور مردم و راهبرد امام راحل مبنی بر بسیج همه‌جانبه مردمی، اوج توطئه‌های دهه اول انقلاب با تقدیم جوانان و هزاران شهید، حرکت آن‌ها متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با همه هیمنه‌شان شکست خورده و نسخه‌های دیگری را شروع کردند و امروز به جنگ اقتصادی رسیدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مهمترین توطئه دشمنان این بود که به صورت موازی با جنگ اقتصادی، تصمیم گرفتند ایران را از طریق تجزیه منطقه و تجزیه کشورهای منطقه به بخش‌های کوچک، تجزیه کرده و منطقه را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین نقشی که سردار سلیمانی در این راستا انجام داد، کار نظامی نبود بلکه به کارگیری و آگاه‌سازی بدنه مردمی بود، اظهار کرد: گسیختگی‌های داخلی در کشورها ایجاد شده بود و ایجاد تفرقه و تشتت را مورد هدف قرار داده بودند و به شدت از آن حمایت می‌کردند و توطئه بزرگ را اجرا کردند اما به لطف الهی جبهه مقاومت شکل گرفت و آگاه‌سازی مردمی و نقش حدیث وصل بودن سردار سلیمانی با بیان شیوای خود و دید باز خود و سینه فراخ خود با جذب حداکثری توانست گسست ها را به پیوند تبدیل کرده و از ورود دشمنان جلوگیری کند.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: این اقدامات موجب شد نیروی مقاومتی که قابلیت اعتماد دارد و ظرفیت دفاع دارد، توطئه دشمنان را خنثی کرد و دولت مستقر قانونی سوریه و عراق توانست تسلط خود به اکثر نقاط کشور را پیدا کند.

وی با اشاره به بیانیه جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها گفت: آمریکایی‌ها در این بیانیه به صورو واضح و صریح اعلام کردند که در جنگ با ایران، برتری رسانه‌ای ما دلیل بر پیروزی نیست و جنگ اقتصادی را انتخاب کرده‌ایم و هدف آن از بین بردن ارزش پول ملی ایران است تا نارضایتی اجتماعی را به حداکثر برسانیم و از این طریق به فروپاشی ایران کمک کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در این زمینه مقابله‌ای است که به معادله قدرت ختم می‌شود، گفت: استقلال کشور هم در رای و هم در حراست از امنیت ملی است. باید قدرتمند بود تا بتوان در دفاع از تمامیت ارضی و ظرفیت‌های راهبردی کشور قدرتمند شد و بتوان کشور را میش برد و از پیشرفت نقشه‌های دشمن جلوگیری کرد تا کشور بتواند به مسیر تعالی خود دست پیدا کند.

علی بخشی‌زاده، معاون صدای صداوسیما در پایان این برنامه اظهار داشت: همواره به این نکته باید فکر کنیم که رمز محبوبیت شهدا در چیست.

وی با بیان اینکه ۳ سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد اما هنوز دل‌های ما داغدار است، اظهار کرد: یاد این شهید خیلی دل‌ها را نازک می‌کند و رقّت قلب می‌آورد در حالی که هزاران انسان به دنیا می‌آیند و از دنیا می‌روند اما بعضی‌ها مثل نگین می‌درخشند.

بخشی‌زاده با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مریم خاطرنشان کرد: کسانی که از صمیم دل به خدا ایمان می‌آورند، میوه آن اخلاص عمل می‌شود و خداوند آن‌ها را مایه محبت قرار می‌دهد و محبوب القلوب می‌شوند.

معاون صدای سازمان صداوسیما تصریح کرد: هر چه زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مرور کنیم، می‌بینیم بیشتر از اینکه پیش مردم عزیز شود، تلاش نکرده و چقدر ازخودگذشتگی کرده تا این مسیر را ادامه دهد.

وی گفت: ازخودگذشتگی شهید سلیمانی به اندازه‌ای بود و خداوند آن شهید را به جایی رساند که حتی مسیحیان و مذاهب مختلف هم یاد این شهید را بزرگ می‌دارند و پیکر شهید سلیمانی در چند کشور و استان تشییع شد و مردم برای او گریه کردند.

وی در پایان گفت: شهید سلیمانی، مالک اشتر رهبر مقتدر و مظلوم کشورمان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار