دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش:

امکان ورود قانونی به بحث گزینش در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد

تهران (پانا) - نماینده وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این موضوع که گزینش در تمامی بخش‌های آموزش و پرورش به جز صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد، گفت می‌توان به صورت قانونی به این بخش ورود پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
امکان ورود قانونی به بحث گزینش در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد

سید امیرمحمد خرازانی در نشست خبری که مناسبت هفته گزینش برگزار شد، اظهار کرد: قانون گزینش به ما فرصتی سه ماهه برای بررسی صلاحیت افراد داده اما در گزینش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان این زمان در اختیار گزینش قرار نمی‌گیرد و در آزمون استخدامی نیز به همین منوال است. دانشگاه فرهنگیان اول شهریور اسامی پذیرفته‌شدگان را به ما می‌دهد و حداکثر تا 17 روز باید پاسخ نهایی را بدهیم اما باید دانست که بررسی 50 هزار نفر در این بازه زمانی کوتاه بسیار دشوار است و فشاری مضاعف بر گزینشگران وارد می‌شود و حتی احتمال خطا، هرچند کم نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه صلاحیت رفتاری، اخلاقی و سیاسی داوطلبان در هیات گزینش بررسی می‌‌شود، گفت: در این‌خصوص به کرات مراجعاتی را به سازمان سنجش داشته‌ایم و اعلام کرده‌ایم زمانی که در اختیار ما قرار دارد بسیار اندک است، اما در نهایت سه یا چهار روز فرصت بیشتر به ما دادند.

دبیر هیات مرکزی گزینش ادامه داد: این موضوع در جلسات متعدد هیات مرکزی گزینش با حضور نماینده سازمان اداری و استخدامی و رئیس دانشگاه فرهنگیان بررسی شد که در نهایت منجر به تفاهم‌نامه‌ای بین هیات مرکزی گزینش و دانشگاه فرهنگیان شد و در روز ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ نیز مصوبه‌ای در این خصوص در هیئت عالی گزینش تصویب شد.

خرازانی با اشاره به یکی از بندهای این مصوبه، گفت: براساس این مصوبه برگزاری آزمون‌های علمی و سایر اقدامات اداری و آموزشی باید در بازه زمانی 3 تا 5 ماهه برای گزینش انجام شود.

او با تاکید روی این موضوع که پرداخت حقوق به افراد در آموزش و پرورش بدون گزینش تخلف است، گفت: افراد حتی اگر در کارهای پروژه‌ای زمان‌دار با آموزش و پرورش مشارکت دارند، باید گزینش شوند. اگر فردی دچار تخلف شود در صورت استخدام رسمی قطعی، رسیدگی به پرونده او بر عهده گزینش نیست، تمام نیروهای شاغل در بخش‌های مختلف همچون مدارس غیردولتی، تعاونی مصرف فرهنگیان، کانون زبان، آموزشگاه‌های آزاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درمانگاه فرهنگیان و ... باید به گزینش معرفی شوند، البته اکنون نیروی انسانی کافی را برای گزینش تمام افراد آموزش و پرورش در اختیار نداریم همچنین سهل‌انگاری از سوی واحدهای مختلف برای معرفی نیروها به گزینش انجام می‌شود.

خرازانی در پایان تصریح کرد: گزینش آموزش و پرورش در تمامی حوزه‌ها انجام می‌شود و فقط به یک بخش یعنی صندوق ذخیره فرهنگیان ورود نداشته‌ایم که در این خصوص نیز می‌توانیم مطالبه داشته و به صورت قانونی نیز وارد عمل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار