دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد؛

رد صلاحیت «اعظم حاجی‌عباسی» و «آذر منصوری» از دبیرکلی دو حزب 

تهران (پانا) - مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب خبر داد خانم‌ها اعظم عباسی و آذر منصوری صلاحیت دبیرکلی دو حزب جامعه زینب و اتحاد ملت را ندارند و این موضوع به آن‌ها ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رد صلاحیت «اعظم حاجی‌عباسی» و «آذر منصوری» از دبیرکلی دو حزب 

‌عبدالله مرادی در نشست خبری امروز خود درباره آخرین مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب و تشکل‌های سیاسی اظهار کرد: دو موضوع در جلسه امروز بررسی شد، پروند جامعه زینب و مجمع ایثارگران. درباره جامعه زینب به دلیل اختلافاتی که میان اعضای حزب وجود داشت موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. متعاقب اینکه در جلسه ۳۱ مرداد این موضوع در دستورکار بود، کمیسیون مصوب کرد از این تاریخ به بعد خانم اعظم عباسی دبیرکل سابق صلاحیت حضور و وجاهت قانونی برای نمایندگی حزب متبوع خود را ندارد و کمیسیون ایشان را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: دبیرخانه کمیسیون موظف شد در این زمینه اقدام کند و با حضور حداکثری اعضا مجمع فوق‌العاده حزب را برگزار کنند تا دبیرکل مشخص شود.

مرادی گفت: از مجمع ایثارگران هم به کمیسیون دعوت شدند، نمایندگان حاضر شدند و مواضع حزب بیان و مقرر شد در جلسات آتی کمیسیون موضوع مجمع ایثارگران و مواضع آنها مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

دبیرکل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تشکل‌های سیاسی درباره حزب اتحاد ملت نیز گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون درباره این حزب، خانم آذر منصوری به دلیل محکومیت قضایی صلاحیت دبیرکلی حزب را ندارد و نخواهد داشت. این موضوع از سوی مراجع قضایی به کمیسیون ابلاغ شده است. ایشان صلاحیت عضویت موثر در حزب را ندارد.

مرادی افزود: انتخابات مجمع فوق‌العاده این حزب برگزار و شورای مرکزی انتخاب شد و گزارش آن به کمیسیون ارسال شده و در جلسات آتی کمیسیون موضوع انتخابات این حزب بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای انتخاب دبیرکل، شورای مرکزی باید منتظر بماند تا انتخابات مجمع فوق‌العاده و شورای مرکزی مورد تایید کمیسیون قرار بگیرد. در هر صورت خانم آذر منصوری نمی‌توانند عضو شورای مرکزی حزب باشد.

مرادی به ساماندهی جبهه‌های سیاسی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه یک بی‌نظمی داریم که جبهه‌های مختلف شکل می‌گیرد و از نام جبهه‌ها استفاده می‌شود در حالیکه مجوز ندارند. جبهه‌های سیاسی متشکل از احزاب مورد تایید کمیسیون هستند و می‌توانند با اطلاع کمیسیون تشکیل جبهه دارند.

دبیرکل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا درباره ‌بررسی همزمان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس از سوی نمایندگان و لایحه جامع انتخابات در دولت تاکید کرد: تلاش کردیم موارد طرح نمایندگان ذا تطبیق دهیم. طرح مجلس برای انتخابات مجلس است و لایحه وزارت کشور لایحه جامع است، تلاش می‌کنیم موارد طرح نمایندگان را تطبیق دهیم تا لایحه ما به تمام معنا لایحه جامع باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار