معاون وزیرآموزش و پرورش:

تعلیم و تربیت باید با پژوهش عجین شود

کرج (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت تعلیم و تربیت کشور باید با پژوهش عجین شود زیرا تربیت نیروی انسانی کار سخت و پیچیده‌ای است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت باید با پژوهش عجین شود

حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در آیین تجلیل از دانش آموزان و معلمان برتر پژوهشی استان البرز، ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: فرهنگیان به این موضوع آگاهند که وضعیت پژوهش در آموزش و پرورش آنگونه که می خواهیم نیست، در حالی که کار تعلیم و تربیت باید همراه با پژوهش باشد.

وی افزود: برخلاف خیلی ها که فکر می کنند کار تعلیم و تربیت کار زینتی، ساده و کم اهمیت نیست چرا که کار کردن در این عرصه بسیار سخت است.

لطیفی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را باید با پژوهش همراه کنیم، یادآوری کرد: برای رسیدن به قله ها باید به کار تعلیم و تربیت اهمیت داد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان برای رسیدن به قله موفقیت باید به دامنه ها هم توجه کنند و با تقویت حس کنجکاوی و روحیه پرسشگری این فرآیند را طی کنند تا ایران در عرصه های مختلف رشد کند.

وی شکوفایی استعدادهای پژوهشی در آموزش و پرورش را منوط به اهمیت دادن به پژوهش در فرآیند تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: برای بالندگی و توسعه کشور همواره باید تلاش کرد و روحیه مقاومت داشت.

لطیفی در ادامه بیان کرد: تقدیر از پژوهش و پژوهشگر را حداقل کاری در برابر روحیه و نگاه پژوهش محور فعالان این بخش برشمرد که آموزش و پرورش این کار را انجام می دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به پژوهش های انجام شده در بین دانش آموزان دهه هشتادی در خصوص شخصیت های تاثیرگذار و الگو پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان دراین پژوهش از شهید سلیمانی به عنوان الگو نام برده اند در حالی که در شخصیت و ظاهر آنها هیچ سنخیتی نبود.

وی عنوان کرد: دانش آموزان در این پژوهش که فیلم های آن نیز وجود دارد، مطرح کردند شهید سلیمانی گفت سه ماه دیگر داعش نخواهد بود که به قولش عمل کرد.

لطیفی دراین برنامه از دانش آموزان در مورد ویژگی های شهید سلیمانی سوال کرد و گفت: سرسختی، پشتکار، تاب آوری، ساده زیستی، اخلاص، ولایت مداری، فروتنی، مردمداری و ایمان از جمله ویژگی های شهید سلیمانی است.

وی در پایان تاکید کرد: باید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیریم و برای پیشرفت ایران همواره با روحیه مقاومت پیش برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار