دبیر زبان خارجه دبیرستان‌‌ دخترانه شایستگان ملارد:

تکرار‌‌ مطالب‌‌ و‌‌ حضور‌‌ در‌‌ فضای‌‌ آموزشی‌‌، گامی‌‌ مثبت‌‌ برای ارتقا دانش‌آموزان‌‌ جهت یادگیری‌‌ زبان‌‌ خارجه‌‌ است‌

 ملارد‌‌ (پانا) - دبیر‌‌ زبان‌‌ خارجه‌‌ دبیرستان‌‌ دخترانه‌‌ شایستگان‌‌ ملارد، تکرار‌‌ مطالب‌‌ و‌‌ حضور‌‌ در‌‌ فضای‌‌ آموزشی‌‌ را‌‌ گامی‌‌ مثبت‌‌ در‌‌ جهت‌‌ ارتقاءسطح یادگیری‌‌ دانش‌‌‌آموزان‌‌ در‌‌ زبان‌‌ خارجه‌‌ دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تکرار‌‌ مطالب‌‌ و‌‌ حضور‌‌ در‌‌ فضای‌‌ آموزشی‌‌، گامی‌‌ مثبت‌‌ برای ارتقا دانش‌آموزان‌‌ جهت یادگیری‌‌ زبان‌‌ خارجه‌‌ است‌

زهرا‌‌ موسوی، دبیر زبان خارجه دبیرستان آموزش و پرورش ملارد در رابطه با عوامل موثر بر یادگیری زبان انگلیسی در افراد گفت: «ساختار‌‌ بدنی‌‌ و‌‌ ذهنی‌‌ افراد‌‌ با‌‌ یکدیگر‌‌ متفاوت‌‌ است‌‌‌ و‌‌ نمی‌‌توان‌‌ برای‌‌ همه‌‌ یک‌‌ روش‌‌ را‌‌ استفاده کرد‌‌، عده‌‌ای‌‌ از‌‌ افراد‌‌ با‌‌ خواندن‌‌ مطالب‌‌ موضوع‌‌ را‌‌ بهتر‌‌ یاد‌‌ می‌‌گیرند‌‌، اما‌‌ عده‌‌ ای‌‌ دیگر‌‌ از‌‌ راه‌‌ بصری‌‌ بهتر‌‌ عمل‌‌ می‌‌کنند‌‌.»

موسوی‌‌ افزود: «حتی‌‌ اگر‌‌ شما‌‌ یک‌‌ انسان‌‌ بصری‌‌ نباشید‌‌، ارتباط‌‌ برقرار‌‌ کردن‌‌ کلمات‌‌ با‌‌ تصاویر‌‌ و‌‌ افراد‌‌، روش‌‌ بسیار‌‌ کار‌‌بردی‌‌ است،‌‌ شما‌‌ زمانی‌‌ که‌‌ از‌‌ این‌‌ تکنیک‌‌ها‌‌ استفاده می‌‌کنید‌‌ از‌‌ روشی‌‌ جدید، زبان‌‌ جدید‌‌ را‌‌ می‌‌آموزید‌‌ که‌‌ زبان‌‌ مادری‌‌ خود‌‌ را‌‌ نیز‌‌ از‌‌ همان‌‌ روش‌‌ یاد‌‌ گرفته‌‌ بودید.»

وی‌‌ اظهار‌‌ کرد: «تمرین‌‌ بدنی‌‌، تمرینی‌‌ برای‌‌ تقویت مغز‌‌ نیز‌‌ است،‌‌ این‌‌ تمرین‌‌ ها‌‌ عملکرد‌‌ ذهنی‌‌ و‌‌ حافظه‌‌ را افزایش‌‌ می‌‌‌دهد، تمرین‌های‌‌ مغزی‌‌ به‌‌ پیشرفت‌‌ حواس‌‌ پنجگانه‌‌ کمک‌‌ می‌‌کند‌‌ اما‌‌ باید‌‌ مشتاق‌‌ به‌‌ انجام‌‌ آن‌‌ باشید.»

این‌‌ دبیر‌‌ در ادامه عنوان‌‌ کرد‌‌: «اگر‌‌ رازی‌‌ در‌‌ یادگیری‌‌ زبان‌‌ خارجه‌‌ باشد‌‌ آن‌‌ راز‌‌ قطعا‌‌ مکالمه‌‌ است،‌‌ مکالمه‌‌ ای‌‌ که‌‌ با‌‌ ساعت‌ها‌‌ تلاش‌‌ و‌‌ شور‌‌ و‌‌ اشتیاق‌‌ همراه‌‌ باشد‌‌،‌‌ مکالمه‌‌ با‌‌ افرادی‌‌ که‌‌ از‌‌ شما‌‌ بیشتر‌‌ به‌‌ آن‌‌ زبان‌‌ تسلط‌ دارند‌‌ باعث‌‌ یادگیری‌‌ بیشتر‌‌ ‌می‌‌ شود،‌‌ یک‌‌ ساعت‌‌ مکالمه‌‌ به‌‌ ساعات‌‌ ها‌‌ مطالعه‌ شخصی‌‌ زبان‌‌ ارزش‌‌ ‌‌ دارد.»

وی‌‌ افزود‌‌: «زبان‌‌ حفظ‌‌ کردنی‌‌ نیست، بلکه‌‌ نیاز‌‌ به‌‌ تمرین‌‌ و‌‌ به علاقه‌‌ فرد‌‌ بستگی‌‌ دارد،‌‌ تجربه‌‌ نشان‌‌ داده‌‌ است‌‌‌ که‌‌ دو‌‌ یا سه‌‌ مرتبه‌‌ تمرین ‌‌در‌‌ روز‌‌ باعث‌‌ یادگیری‌‌ بیشتر‌‌ آن‌‌‌ فرد‌‌ به‌‌ زبان‌‌ خارجه‌‌ می‌‌ شود.»

دانش‌‌ آموز‌‌ خبر‌‌نگار‌‌: فاطمه‌‌ نعمتی‌‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار