مدیر سازمان دانش‌آموزی البرز:

خبرنگاری، مهارتی که در توسعه و پیشرفت جامعه موثر است

کرج (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز عنوان کرد خبرنگاری مهارتی که در توسعه و پیشرفت جامعه موثر است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری، مهارتی که در توسعه و پیشرفت جامعه موثر است

محسن صادقیان، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز گفت: دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری پانا برای دانش‌آموزان عضو خبرگزاری پانا به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: یکی از رویکردهای اصلی خبرگزاری پانای البرز که در راستای بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» دنبال می شود تربیت اجتماعی دانش آموزان در بستر توسعه و تقویت ارتقای سواد رسانه‌ای و همچنین روحیه نقش‌پذیری در دانش آموزان است.

صادقیان اضافه کرد: سازمان دانش آموزی استان البرز در راستای توسعه شبکه خبرنگاران پانا و تحقق شعار «هر مدرسه، یک خبرنگار» دوره‌های آموزش خبرنگاری را در سطوح و مقاطع مختلف برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در طول سال تحصیلی برنامه‌ریزی و اجرا می کند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که در بستر شبکه شاد برگزار شد دانش آموزان بصورت مقدماتی با اصول خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه آشنا شدند و همچنین مباحثی مانند نحوه صحیح نگارش خبر، ارزش‌ها و عناصر خبر، شیوه برقراری ارتباط موثر با مخاطب، سواد رسانه و سایر مهارت‌های مورد نیاز خبرنگاری را برای دانش آموزان مناطق استان تشریح و آموزش های لازم ارائه شد.

صادقیان در ادامه اظهار کرد: خبرنگاری یکی از حرفه‌ها و مهارت‌های بسیار مهم است که ضمن رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان در جهت توسعه و پیشرفت جامعه نیز موثر است.

وی در پایان یادآوری کرد: در این کارگاه آموزشی دانش آموزان دختر و پسر در سطح نواحی و مناطق توسط الناز فخری مدرس کشوری خبرگزاری پانا مباحث تکمیلی مربوط به خبرنویسی، مصاحبه و گزارش را فرا گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار