رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

کاهش استرس مهمترین هدف از اجرای طرح جدید آزمون سراسری است

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت با اجرای کنکور در دو مرحله و لحاظ شدن بالاترین نمره، زمینه کاهش استرس برای شرکت‌کنندگان به صورت بسیار بالایی فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش استرس مهمترین هدف از اجرای طرح جدید آزمون سراسری است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن زارعی در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش شرق کشور که در کانون فرهنگی - تربیتی فارابی مشهد برگزار شد، گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده و منوط به سوابق تحصیلی می‌شوند که وابسته به آزمون‌های برگزار شده در آموزش و پرورش است. لذا این آزمون‌ها امنیت و دقت بیش از پیش می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های آموزش و پرورش در محیط قرنطینه کامل و امن اجرا و برگزار می‌شود به صورتی که تمام فرآیند طراحی سوال، تایپ و تکثیر با وسعت دید در محیط‌های حفاظتی و امن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های تصحیح نیز از دبیران متخصص همان درس استفاده می‌شود و برای جلوگیری از سوگیری در تصحیح برگه‌های امتحانی، طرح تصحیح الکترونیکی در امتحانات دی ماه به صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور انجام می‌شود تا در صورت نبود مشکل در کشور اجرایی شود.

زارعی افزود: مسئله انتشار سوالات، قبل از آزمون در آموزش و پرورش صحت ندارد و این موضوع نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها برای حفاظت از برگزاری آزمون است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی به نظام آموزشی جهت می‌دهد، بنابراین سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری دارد و باید تمام جوانب در آن رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار