منصور هدایتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهشی دبیرستان فرزانگان۶:

مدارس پژوهش محور، دانش آموزانی پویا تربیت می‌کنند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸، وظیفه مدارس پژوهش محور را تربیت دانش‌آموزان پویا‌ دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس پژوهش محور، دانش آموزانی پویا تربیت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ۱۸، منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش این منطقه به همراه معاون آموزش متوسطه و سایر کارشناسان مرتبط، ضمن حضور در دبیرستان فرزانگان۶ از نمایشگاه دانش آموزی پژوهش این مدرسه بازدید کردند و گفت و گوی صمیمانه ای با دانش آموزان و عوامل این نمایشگاه داشتند.

منصور هدایتی، درباره اهمیت پژوهش گفت: پژوهش به عنوان حیاتی‌ترین اصل تعلیم و تربیت به‌شمار می‌رود. متولیان زیرنظام‌های آموزشی به مساله پژوهش بیش از گذشته اهمیت می‌دهند، بنابراین نهادینه کردن و تقویت امر پژوهش و تحقیقِ علمی در مدارس، برای گرایش دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند در آینده علم و فناوری کشور بسیار اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید از سطوح پایین‌تر آموزش در دستور کار معلمان، مدیران مدارس و مسئولان آموزش‌و‌پرورش قرار بگیرد تا فرهنگ پژوهش‌محوری در بین آینده‌سازان ایران تقویت شود و کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مساله آشنایی پیدا کنند.

هدایتی همچنین بیان کرد: پژوهش‌محوری در مدارس موجب می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های واکاوی و تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

در پایان مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ ضمن تشکر از دارائی مدیر این مدرسه به دلیل پویایی و نشاط دانش آموزان از انجام فعالیت های پژوهشی تشکر کرد‌ و‌ انجام چنین نمایشگاه و‌ فعالیت هایی را در همه مدارس پیشنهاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار