مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌شمالی در دیدار با معاون سوادآموزی استان:

نگاه ارزشی به سواد و علم از ابتدای انقلاب وارد ادبیات فرهنگی و سیاسی ما شده است

بجنورد (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌شمالی عنوان کرد نگاه ارزشی به سواد و علم از ابتدای انقلاب وارد ادبیات فرهنگی و سیاسی شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ارزشی به سواد و علم از ابتدای انقلاب وارد ادبیات فرهنگی و سیاسی ما شده است

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی به همراه محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و جمعی از همکاران سازمان دانش آموزی، هفته سوادآموزی را به معاون سواد آموزی استان و کارکنان این حوزه تبریک گفتند.

حسین کنعانی در دیدار با معاون سوادآموزی استان خراسان شمالی گفت: فعالیت در عرصه سواد آموزی، همانند جهاد است و این جهاد ارزشمند، جز با همیاری و همراهی تمام دلسوزان انقلاب و نظام اتفاق نمی افتد و قطعاً استمرار این آموزش، مستلزم تبیین بحث دانش و آگاهی در جامعه است، دانشی که هدف آن تربیت انسان صالح بوده تا جهان را در انتظار مصلح، یاری کند و این مهم انجام نمی شود، مگر با نگاه جهادی و استفاده از توان مردمی.

محمد عقیقی در این دیدار، به بسط عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در سراسر استان، به ویژه مناطق روستایی و محروم اشاره کرد و افزود: مهمترین راهبرد دستگاه تعلیم و تربیت در دولت مردمی، ایجاد عدالت اجتماعی و تحقق حداکثری اهداف تعیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین است و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در امر ریشه کنی بی سوادی را لازم و ضروری دانست.

حسین رسولی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با بیان اینکه خود افتخار دارد که در طول خدمت در آموزش و پرورش، بعنوان مربی در تشکیلات سازمان دانش آموزی فعالیت داشته است، سازمان دانش آموزی را یک تشکل ارزشمند و پیشگام در رشد اجتماعی و عرصه فرهنگ سازی کارِ گروهی در بین دانش آموزان دانست.

وی در ادامه به پوشش 96.5 درصدی باسوادی در استان اشاره کرد و آن را مرهون تلاش‌های جهادی همه پیشکسوتان عرصه جهاد مقدس مبارزه با بی‌سوادی دانست و ضمن اهدای دوکتابچه افتخارات سوادآموزی استان به اعضای حاضر در جلسه، در توضیحاتی مختصر، به باشگاه سوادیار و اهداف و کارکرد آن اشاره کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن تاکید بر ضرورت نگاه جهادی و ضرورت رجعت به مردمی سازی و نهضتی بودن عرصه سواد آموزی، گفت: نتیجه بهره‌‌گیری از ظرفیت‌‌ها و قابلیت‌ های مدارس و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در شتاب‌بخشی به سوادآموزی و بهبود شرایط و تقویت فرآیندهای آموزشی و نظارتی است که امیدواریم با عزم همگانی و همراهی فراسازمانی، شاهد ریشه کنی مطلق بی سوادی در استان و کشور باشیم.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار