در راستای توانمندسازی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی انجام شد

آغاز به کار طرح شهید همت در استان یزد

یزد (پانا) - طرح شهید همت در راستای توانمندسازی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی استان یزد آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار طرح شهید همت در استان یزد

اولین جلسه کارگروه توانمندسازی و کیفیت بخشی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، به منظور برنامه ریزی جهت ارتقای شاخص های کمی و کیفی عدالت آموزشی و پرورشی با حضور محمدعلی نژاد حسینیان، دبیر قرارگاه استان، سعیده بهادرزاده، دبیر کارگروه، علی اکبرمحمدپناه، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نمایندگان معلمان مقطع ابتدایی استان در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان یزد آغاز شد.

نژاد حسینیان، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در قرارگاه جهادی و کارگروه های ذیل آن، در ارتباط با مبحث عدالت آموزشی توصیه هایی را به مدرسین منطقه ای ارائه کرد.

وی اظهار کرد: معلمان باید عدالت در استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی، عدالت در رفتار با دانش آموزان، عدالت در تدریس، عدالت در برقراری مدیریت موثر در کلاس درس و توجه به تفاوت های فردی و همچنین توجه به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه خانوادگی جسمی و حرکتی، عدالت در رعایت زمان طبق برنامه درسی، عدالت در ارائه محتوای ارائه شده و عدالت در دادن فرصت نقد و بحث و گفت و گو به دانش آموزان را همیشه مد نظر قرار دهند تا معلمی موفق باشند.

سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی استان و دبیر کارگروه جهادی کیفیت بخشی و توانمند سازی نیروی انسانی نیز عنوان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی بنیادی ترین عنصر موفقیت هر سازمان است، نیروی انسانی توانمند جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد اهداف هر دستگاه و سازمان دارد و سرمایه گذاری برای توانمند سازی، رشد و اعتلای منابع انسانی موثر ترین نوع سرمایه گذاری است.

وی تأکیدکرد: در سند تحول بنیادین به نقش بی بدیل معلم در آموزش و پرورش اشاره شده است و در ایام شیوع بیماری کرونا همه افراد متوجه شدند که هیچ چیز جایگزین مدرسه و نقش بی بدیل آموزگار نخواهد شد، در این راستا و با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب شاخص های کارایی درونی آموزش و پرورش دوره ابتدایی کشور به خصوص نرخ تکرار پایه در پایه اول ابتدایی و با توجه به ورود تعداد قابل توجهی معلم جدید از مسیری غیر از دانشگاه فرهنگیان در چندسال اخیر و آثار سوء بیماری کرونا بر کیفیت آموزش و پرورش، لزوم توجه به مقوله توانمندسازی نیروی انسانی را جدی تر از قبل نموده است، بنابراین معاونت آموزش ابتدایی در راستای ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس به خصوص مدارس دولتی و ذیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، اقدام به اجرای این طرح که مزین به نام شهید حاج ابراهیم همت است، کرده است.

بهادرزاده اظهار کرد: در اجرای این طرح محمدپناه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با ما همکاری خواهند کرذ که امیدواریم با همراهی این ستاد بتوانیم این دوره را به خوبی به سرانجام مقصود برسانیم.

علی اکبر محمدپناه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) هم گزارشی از اقدامات انجام گرفته در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را ارائه کرد و به اهمیت آموزش معلمان در برخورداری دانش آموزان مناطق محروم از نصیب آموزشی برابر اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار