کسب مقام‌نائب قهرمانی کاراته کشوری توسط دانش‌آموز دبیرستان تربیت رودهن

رودهن (پانا) - دانش‌آموز پایه‌ هشتم دبیرستان تربیت رودهن و برنده‌ مقام دوم مسابقات کشوری «سوکیوکوشین کاراته»، تشویق‌ها و تمریناتی که توسط مربیان تربیت‌بدنی مدرسه انجام می‌شد را سبب ایجاد انگیزه و روحیه در خود دانست که باعث شد در ادامه مسیر محکم و توانمندتر حرکت کند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب مقام‌نائب قهرمانی کاراته کشوری توسط دانش‌آموز دبیرستان تربیت رودهن

هستی‌ اسمی، مدال‌آور مقام نائب قهرمانی و مدال نقره مسابقات کشوری کاراته از دبیرستان تربیت آموزش و پرورش رودهن، در گفت وگو با پانا، پیرامون شروع و ادامه این ورزش، بیان کرد: «از هفت سالگی در رشته ژیمناستیک فعالیت داشتم؛ اما بعد از گذشت مدتی، با توجه به علاقه خود، از سن 10 سالگی فعالیت در رشته کاراته را آغاز کرده و از آن زمان تا به حال هر روز با اشتیاق فراوان به انجام فعالیت‌های ورزشی و مرتبط با این رشته می‌پردازم و برای آینده ورزشی خود، افتخارآفرینی کرده و موفقیت‌های زیادی را آینده‌نگری می‌کنم و روزی حتما همه آن‌ها را کسب خواهم کرد.»

وی افزود: «طی مدت شرکت در مسابقات هیچ‌گاه به باخت قانع نبودم و برای رسیدن به اهداف خود همیشه می‌جنگیدم. تا به امروز، سه مدال برنز در مسابقات استانی رشته ژیمناستیک و سه مدال‌ طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات کشوری کاراته توانستم بدست بیاورم که برای من بسیار مهم هستند.»

اسمی در ادامه خاطرنشان‌ کرد: «تشویق‌ها و تمریناتی که توسط مربیان تربیت‌بدنی مدرسه انجام می‌شد، انگیزه و روحیه بسیاری به من می‌بخشید و باعث می‌شد در ادامه مسیر محکم و توانمندتر حرکت کنم.»

این دانش‌آموز با انگیزه رودهنی خاطرنشان کرد:«انجام فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی در مدارس، انگیزه و روحیه بسیاری به دانش‌آموزان می‌بخشد و همچنین سبب این می‌شود که آنان علاقه‌ها و توانمندی‌های خود را کشف کرده و برای شکوفایی آن‌تلاش کنند.»

وی اظهار کرد: «امروزه در تربیت‌بدنی، استعدادیابی و استعدادپروری دو موضوع مهم است و از چالش‌های اصلی در حوزه ورزش به‌حساب می‌آید، زیرا راه رسیدن به قله افتخارات ورزشی از همین مسیر می‌گذرد و پیشرفت از سطوح ابتدایی تا نخبه‌شدن در ورزش، راه بسیار دراز و پرپیچ‌ و خمی است که نیاز به استعدادیابی دقیق و اصولی دارد؛ بی‌شک مهم‌ترین کانون آن مدرسه است، استعدادیابی فرایندی است که از طریق آن، کودکان و یا نوجوانان ارزیابی می‌شوند و به شرکت در رشته‌های مناسب که امید موفقیت بیشتری از آن‌ها می‌رود، تشویق خواهند شد. قطعا این روندی است که مصمم و جدی در مدارس باید پیگیری شود و بستر اجرای آن ایجاد شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه عمادی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار