آموزگار پایه اول شهرستان قرچک:
جذابیت محتوای آموزشی عامل اصلی یادگیری دانشآموزان است
قرچک (پانا) - آموزگار فعال پایه اول مدرسه نجمه شهرستان قرچک، جذابیت محتواهای آموزشی را عامل اصلی برای علاقمندی دانشآموزان به یادگیری دانست.
معصومه اسماعیلزادگان در خصوص مهارتهای ارتباط گیری با دانشآموزان در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «معلم باید تمام مهارتهای ارتباطگیری با دانشآموزان را در ویدیوئی چند دقیقهای به ارائه بگذارد، اما محتوا باید جذاب و متنوع باشد و در آن از علایق دانشآموزان بهرهگیری کرد، زیرا تاثیر مستقیم در افزایش علاقه دانشآموزان در یادگیری دارد و به نوعی فاصله بین آموزش غیرحضوری و حضوری را کاهش میدهد.»
اسماعیلزادگان عنوان کرد: «قطعا محتوایی که در آن به ویژگیهای مختلف یک دانشآموز اشاره شده است باعث افزایش یادگیری میشود که در بعضی از محتواهایی که بنده در گروه توانمندسازی به اشتراک گذاشتم خود دانشآموز نقش آموزگار را بر عهده داشت که این ایده باعث افزایش مهارتسخنوری، رفع خجالت و... میشود.»
وی با اشاره به آغاز ساخت محتوا توسط معلمان ابراز کرد: «با توجه به این که تدریس در چند سال اخیر به صورت مجازی بوده است. معلمان بر روی اجبار آموزش را در اپلیکیشن شاد انجام میدادند و برای افزایش و رشد هوش دانشآموزان ساخت محتوا را آغاز کردند.»
آموزگار پایه اول در پایان در خصوص آموزشهای مجازی خاطرنشان کرد: «سازگار شدن با شرایط تدریس مجازی برای معلمان، اولیا و همچنین دانشآموزان بسیار سخت و دشوار بود، به این علت باید تا جایی که ممکن بود محتواهایی که در اختیار دانشآموزان قرار میگرفت از جذابیت، تنوع و زمان مناسبی برخوردار میشد تا دانشآموزان را به سوی خود میکشید.»
دانشآموز خبرنگار: آیلار عبدالهی
ارسال دیدگاه