معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

مکتب فکری شهیدسلیمانی باید در نظام آموزشی و تربیتی کشور، بستر باشد

نقشه راه تربیتی جامعه را با نورافکن «سلیمانی» تدوین کنیم/ الگوی زنده معرفتی و تربیتی امروز جوانان «شهید سلیمانی» است

تهران (پانا) - معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت باید مسیر وصل به منزلگاه و قله‌های معرفتی شهید سلیمانی را که منطبق بر خط اصیل ولایت بود برای دانش‌آموزان‌مان و نوجوانان‌مان تصویر و نقشه راه تربیتی جامعه را با نورافکن شهید سلیمانی تدوین کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مکتب فکری شهیدسلیمانی باید در نظام آموزشی و تربیتی کشور، بستر باشد

مهدی عرب صادق در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه منش شهید قاسم سلیمانی سرمشق اخلاص و عمل است و تجلی کمال در یک انسان، گفت: «از این شهید، دستگاه‌های تربیتی و فرهنگی از این فرصت بی‌بدیل در الگوی‌سازی برای جوانان و نوجوانان بهره گیرند.»

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مکتب شهید سلیمانی پرورش یابند و در این مکتب شهادت پایان نه، که شروع است، افزود: «حاج قاسم سلیمانی الگوی ماندگار قدرت نرم تمدن‌سازی نوین اسلامی است و او الگوی شایسته جامعه سازی و دولت‌سازی اسلامی است.»

مکتب فکری شهیدسلیمانی باید در نظام آموزشی و تربیتی کشور، بستر باشد

رئیس کمیته مطالعات و آموزش خانه احزاب ایران ادامه داد: «شخصیت کاریزماتیک سلیمانی تمدن‌ساز بود و امروز مکتب فکری او باید در نظام آموزشی و تربیتی کشور بستر باشد.»

عرب صادق اضافه کرد: «ارتباط آرامش‌بخش مردمی این شخصیت جهانی با جوانان، توصیف‌بخش تدبیر توام با سادگی و همراه با صلابت بود. شهید سلیمانی منظومه جامع الشمول فکری، اخلاقی، معرفتی و نمونه یک مدیر جهادی مردمی و مدبر است.»

نقشه راه تربیتی جامعه را با نورافکن «سلیمانی» تدوین کنیم

وی اظهار کرد: «درک عمیق شهید سلیمانی از آخرت، دنیا را برای او واسطه و گذرگاه کمال قرار داد و باید مسیر وصل به منزلگاه و قله‌های معرفتی این شهید بزرگوار را که منطبق بر خط اصیل ولایت بود برای دانش‌آموزان‌مان و نوجوانان‌مان تصویر کنیم و نقشه راه تربیتی جامعه را با نورافکن سلیمانی تدوین کنیم.»

این فعال سیاسی با بیان اینکه مرکز ثقل و گرانیگاه شخصیت شهیدسلیمانی ولایت بود و بن‌مایه وجودی او خالی از خود و پر از عشق بود، گفت: «دعوت سلیمانی از جوانان دعوت به خود نبود او به خدا دعوت می‌کرد و این دلیل جاذبه این ارتباط عمیق او با آن‌ها بود. در نظام آموزشی و تربیتی یادمان نرود دعوت به خدا را از مسیر خود و افکار خود و خواسته‌های دنیای خود عبور ندهیم و صبور باشیم که اگر این باشد موفق خواهیم بود.»

الگوی زنده معرفتی و تربیتی امروز جوانان «شهید سلیمانی» است

عرب صادق تصریح کرد: «زیاد شاهد بوده‌ایم که مسئولین تربیتی به جای الگوسازی و الگودهی، ناخواسته الگوزدایی می‌کنند و این البته تاثیر سطحی‌نگری و دنیای رسانه امروز نیز هست. ولی الگوی زنده معرفتی و تربیتی امروز جوانان که ارزش‌های ذهنی آنان را به عینیت تبدیل می‌کند شهید سلیمانی است و این شهید بزرگوار هماهنگ‌کننده الگوهای انقلابی و دینی است.»

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: «خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «أَتَأمُرون النّاس بِالبِرِّ و تَنسَون أنفُسَکم، و أنتُم تَتلُون الکِتابَ، أفَلاتَعقِلون.» (بقره: 44)؛ آیا مردم را به نیکی دعوت می‌کنید، اما خودتان را فراموش می‌نمایید؛ با این که شما کتاب آسمانی را می‌خوانید؟! آیا شما نمی‌اندیشید؟ یا در جای دیگری می‌فرماید؛ «یا أیُّهَا الذین امَنوا لِمَ تقولون مالا تَفعَلون، کَبُرَ مَقتا عِندَ الله أن تقولوا مالا تفعلون» (صف: 2 و 3)؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چرا سخنی می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟! نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که می‌فرمایند: که من چیزی را که خود عمل نمی‌کنم، به شما نمی‌گویم: «أیُّهَا الناس اِنّی وَ اللّه ما أحُثُّکم عَلی طاعَةٍ اِلاّ وَ أسبِقُکم اِلَیها وَ لا أنهاکم عَن مَعصیَةٍ الاّ وَ أتَناهی قَبلَکم عنها»؛(50) ای مردم! به خدا سوگند، من شما را به طاعتی برنمی انگیزم، جز آن که خود، پیش از شما به انجام آن برمی‌خیزم. و شما را از معصیتی باز نمی‌دارم، جز آن که خود پیش از شما آن را فرو می‌ گذارم.»

شهیدسلیمانی الگوی جهانی برای جوانان و آزادگان عالم است

وی در این باره افزود: «و این شهید وارسته عمل داشت و ادعا نداشت و او الگوی نه ملت و نه حتی امت که الگوی امروزی جهانی است برای همه جوانان و آزادگان در سراسر عالم.»

رئیس کمیته مطالعات و آموزش خانه احزاب ایران تصریح کرد: «مسئولان اگر می‌خواهند به مردم نزدیک شوند، باید شخصیت خود را به شهید سلیمانی نزدیک کنند. مسئولان امروز انطباق گفتار و عمل را ابتدا از حاج قاسم بیاموزند و سپس در بسط مکتب سلیمانی بکوشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار