رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر:

۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر در سال آینده عازم سرزمین وحی می‌شوند

تهران (پانا) -  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت براساس اعلام سازمان حج و زیارت، ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر در سال آینده عازم سرزمین وحی می شوند که از این تعداد حدود ۲۳ هزار نفر را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند که مراقبت و معاینه های پزشکی از سوی هلال احمر با دقت انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر در سال آینده عازم سرزمین وحی می‌شوند

به گزارش جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی در همایش توجیهی آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲، گفت: انتظار داریم این نشست از نظر معاینات پزشکی و خدمات بهتر کادر پزشکی در موسم حج موثر باشد.

به گفته وی، عملیات حج ۱۴۰۲ از پنجم ذی القعده تا پنجم ماه محرم به مدت ۶۰ روز است و در این مدت باید مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمانی لازم را ارایه کند.

وی اظهار کرد: مذاکرات اولیه از سوی سازمان حج و زیارت کشورمان با همتای خود در کشور عربستان سعودی شروع شده است.

مرعشی گفت: باید برخی از تیم های پزشکی زودتر از زائران در مدینه حضور داشته باشند و با توجه به اینکه هر سال قوانین جدیدی برای برگزاری مراسم اضافه می‌شود، باید برای برگزاری معاینات پزشکی اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر توضیح داد: امسال از کل زائران حج، ۲۳ هزار نفر بالای ۶۵ سال سن دارند و با جمعیت پیری رو به رو هستیم که احتمالا بیماری‌هایی هم دارند که این مساله اهمیت معاینات را طبق برنامه زمان بندی بیشتر می‌کند.

مرعشی افزود: امسال باید پرونده پزشکی زائران تکمیل باشد و برای این کار هم زمان کافی در اختیار داریم تا بیماری‌های زائران به درستی تشخیص داده شود و معلوم شود که زائران به چه دلیلی (شاید) از تشرف رد شوند.

وی در ادامه بیان کرد: باید به زائرانی اجازه تشرف بدهیم که استطاعت حضور در مراسم حج را از نظر جسمی داشته باشند و اگر امکانش را دارند بی دلیل اجازه حضور از آنها گرفته نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار