آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی در مدینه

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت در حال حاضر هیچ زائر ایرانی بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.

کد مطلب: ۱۳۷۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی در مدینه

سیدعلی مرعشی با اشاره به اعزام پزشکان داوطلب و کادر درمانی این مجموعه به مراسم حج با هدف خدمت رسانی به زائران ایرانی حج تمتع گفت: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۰ خرداد، ۳۸۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در یک هفته گذشته در مجموع، ۱۳۸۱ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۹ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۶ مورد بستری اورژانس، ۹۱۴ مورد خدمات نوار قلب فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۱۳۶۵ مورد اعلام کرد و افزود: ۹۷ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حال زائران اعزام شده به مدینه در مجموع مساعد است و در حال حاضر هیچ بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار