مدیر عامل گروه توسعه ملی خبر داد:

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیاردتومان بودجه برای جذب دانش فنی با هدف حل مشکلات صنایع کشور

تهران (پانا) - در رویداد ملی تک، چالش‌های چند صنعت مهم کشور مطرح و علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه‌ها طی دو هفته فرصت دارند راه‌حل‌های لازم و تخصصی خود را ارائه دهند و برای جذب دانش فنی و تکنولوژی در این صنایع ۱۰۰ میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی ۱۰۰ میلیاردتومان بودجه برای جذب دانش فنی با هدف حل مشکلات صنایع کشور

مجتبی عزیزیان در نشستی خبری عنوان کرد: یکی از اهداف ما در راهبردها این بوده که به جای بنگاه‌داری صرف، بنگاه‌های سودآور ایجاد شده و پس از آن نسبت به واگذاری آنها اقدام کرد.
وی افزود: در سال‌های گذشته تمرکز بیشتر برمباحث مربوط به بنگاه‌داری بوده اما باید کمک شود تا بحث توسعه از طریق تقویت سرمایه‌گذاری و نوآوری شکل بگیرد.
مدیر گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی خاطر نشان کرد: برای تامین مالی نوآوری باید در ابتدا بر ساختار درونی گروه توسعه سرمایه‌گذاری ملی نگاه می‌شد و بررسی صورت می‌گرفت که البته مشکلات زیادی در زمینه تکنولوژی و غیره وجود داشته است.
وی افزود: یک راه ساده این بود که به دنبال مشاوران و شرکت‌های دانش‌ بنیان برویم اما امروزه در دنیا با استفاده از پلتفرم‌های نوآوری باز تلاش می‌شود از توان و ظرفیت تمام افرادی که می‌توان در مسیر حل مشکلات بهره گرفت استفاده شود و ما نیز این مسیر را دنبال کرده‌ایم.
عزیزیان با بیان اینکه در گروه توسعه ملی زیرساخت نوآوری باز تعریف شده است، خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که ابتدا مسائل به درستی معرفی شوند تا بتوان را‌ه‌حل‌های آنها به شکل بهینه استفاده شوند.
وی با بیان اینکه در گذشته برای حل مشکلات و ارائه راهکارها از ظرفیت مراکز تحقیقاتی استفاده می‌شد، عنوان کرد: ما علاوه بر مراکز تحقیقاتی از ظرفیت اصناف، مبدعین و مخترعین هم استفاده می‌شوند و به عقیده من برای حل مشکلات جاری کشور ابتدا باید از ظرفیت مبدعان و مخترعان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات بحث تولید مستندهای فنی است و به جای بازدید گروه‌ها و اصناف فیلم‌های مستند فنی تهیه شده و در اختیار اصناف، دانشگاهیان، مبدعان و مخترعان قرار می‌گیرد.
عزیزیان اظهار کرد: برخی از افراد صاحب نظر اقتصادی سازوکار شرکتی موفق ندارند به این دلیل که توانایی لازم برای مدیریت دارایی و منابع انسانی را در اختیار ندارند.
وی در ادامه از نقش مهم های‌کپی‌ها در صنعت خبر داد و افزود: امروزه در بسیاری از صنایع از جمله پوشاک و صنایع سبک و سنگین از های‌کپی استفاده می‌شود.
وی از برگزاری کنفرانس ملی نوآوری باز از ۱۳ تا ۱۵ دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: رویداد ملی تک با هدف جذب ۱۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های بزرگی در بخش‌های انرژی، آب و محیط زیست، تجهیزات، اتوماسیون، نگهداری و توسعه، محصولات و فرآورده‌های سیمانی و معدنی، محصولات و فرآورده‌های شیمیایی، محصولات و فرآیندهای صنایع غذایی جذب دانش فنی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار